فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

موزه فرش استان قدس رضوی

  

 

برای حرکت دادن تصویر در جهت مورد نظر ، موس را روی تصویر (پس از لود شدن) حرکت دهید .

چهارهزارمترمربع فرش دستباف ویژه حرم مطهر رضوی تولید ‌شد

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی : چهارهزار مترمربع فرش دستباف به‌ منظورمفروش کردن رواقهای حرم مطهر رضوی توسط بافندگان این شرکت امسال بافته شد.
غلامرضا باغشنی روز جمعه به خبرنگارایرنا گفت: فرش دستباف دردو کارگاه شرکت فرش آستان قدس رضوی درمشهد و کاشمرتولید شده ، که این حجم از تولید درکشور بی‌ سابقه است.
وی ازبافته شدن چهار میلیون و 500 هزارگره در روز توسط 500 نفراز بافندگان استادکار این شرکت خبر داد.
وی افزود: این شرکت تمامی امور مربوط به فرش اماکن متبرکه رضوی را برعهده دارد که ازعمده فعالیت‌های آن علاوه برتولید فرش دستباف جهت رواقهای حرم مطهر، حفظ و نگهداری ، نظافت تمامی فرشهای اماکن متبرکه و مفروش کردن 140 هزارمتر مربع فضای صحن‌های اماکن متبرکه درمواقع مورد نیازاست.
وی ادامه داد : همین امر سبب خریداری سالانه 60 هزارمتر مربع فرش ماشینی جهت برگزاری نماز در صحن‌های حرم مطهر شده است.
مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی گفت: عمرفرشهای دستباف به طورمیانگین شش سال است که این فرش‌ها پس از تولید با پرز 10 میلیمتر وارد اماکن متبرکه و با پرز پّنج میلیمتراز حرم مطهر خارج می‌شود.
وی گفت : بطور متوسط سالانه 1200 تا1500 متر مربع فرش به تشخیص ارزیابان از حرم مطهر خارج می شود و پس ازآن در نمایشگاههای داخلی و خارجی به فروش می رسد.
باغشنی از کیفیت بالای فرش‌های تولیدی آستان قدس رضوی با توجه به حجم تردد در حرم مطهر خبرداد و اظهار داشت: مواد اولیه فرش‌های دستباف 100درصد گیاهی و از بهترین پشم کشور در مناطق سربیشه و سیرجان خریداری می شود.
وی خاطر نشان کرد: کلیه طرح‌های فرش‌ها توسط طراحان شرکت فرش آستان قدس رضوی و متناسب با اماکن متبرکه و سازه‌های حرم مطهر طراحی می شود که از جمله این متناسب‌سازی می توان به فرش بافته شده برای قسمت زیرین سقاخانه در داخل رواق دارالحجه اشاره کرد که هم نقش سقف طراحی شده است.
وی بزرگترین فرش بافته شده این شرکت را 144 متر مربع ابعاد 12در12 مترمربع ذکر کرد و از افتخارات این شرکت به کسب عناوینی همچون کارگاه نمونه از سوی مرکز ملی فرش ایران، بهترین کارفرما از طرف شرکت بیمه و بهترین مجموعه بهداشتی از مرکز بهداشت و همچنین دریافت سند افتخار از بسیج اشاره کرد.
باغشنی تصریح کرد : شرکت فرش آستان قدس رضوی برای 600 نفر در مشهد و کاشمر اشتغال ایجاد کرده است.
شایان ذکر است شرکت فرش آستان قدس رضوی از سال 1360 تاسیس شده است.

سند راهبردی ملی فرش ایران با تاکید بر نقش بخش خصوصی تدوین می شود


    

به همت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرش دستباف به سند ملی راهبردی دست خواهد یافت.


    
    در پی جلسات تدوین سند راهبردی ملی صنعت نساجی، صنعت کیف، کفش و چرم و صنعت فرش، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، که بر اساس وظیفه ذاتی مسئولیت ساماندهی و نظارت بر کیفیت و سلامت تولید داخلی را به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای بازدارنده امر قاچاق بر عهده دارد، این ستاد با تاکید بیشتری بر فرش دستباف، رویکرد تازه ای را در استمرار جلسات کارشناسی تدوین مورد توجه قرار داه است.
    در این رویکرد تازه صنعت فرش کشور با تاکید بر ضرورت حضور خبرگان و مطلعین بخش خصوصی، با ایجاد کارگروه های ویژه، زوایای مختلف امور و فعالیتهای متنوع حوزه فرش کشور را مورد بررسی قرار داده و با بحث و بررسی مقدمات تنظیم سند راهبردی ملی فرش دستباف کشور را فراهم می کنند.
    در این راستا ستاد مذکور با کمک تیم قوی و فعالی از اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور، با ایجاد کارگاههای کاربردی مدیران، کارشناسان و آگاهان را با تکنیکهای برنامه ریزی راهبردی آشنا نموده و با آموزش های ۀازم زمینه تهیه نسخه اولیه سند راهبردی را فراهم خواهد کرد.
    در ادامه، منتخب افراد کارگروه در قالب کارگروه دیگری به تلفیق اسناد و دستاوردها، جمع بندی و تدوین نهایی سند ملی راهبردی فرش دستباف ایران مبادرت خواهند کرد.
    از ویژگی های بارز این کارگروه و وجه ممیزه آن نسبت به تلاشهای متعددی که سابق بر این صورت گرفته است، راهبری فعالیت های این کارگروه از سوی تیم مجرب علمی است که بر روند مسیر تلاش اعضاء نظارت نموده و در مقاطع لازم مانع از خروج کار از مسیر علمی و اتلاف یافته ها خواهد شد. حضور فعالانه نمایندگان ستاد به عنوان مجری اصلی طرح نیز این امکان را فراهم می کند تا نمایندگان هر دو بخش خصوصی و دولتی بدون تعصب و تصلب و یا تاثرپذیری از شرایط خویش، روند تعامل دلسوزانه را تا حصول نتیجه ای شایسته بگونه ای طی کنند که محصول این هم اندیشی، بصورت فرابخشی، بتواند در جهت ملی، تمامی بخشهای مرتبط و موثر را بصورت اقناعی در جهت ایجاد زنجیره منطقی و مناسبی در چارچوب سند بدست آمده به همکاری و مشارکتی راهبردی و گره گشا هدایت نماید.
    
    سایت اطلاع رسانی فرش ایران به عنوان یکی از اعضاء این کارگروه و با توجه به نگرش و اهداف این طرح، تلاش دارد تا در کنار وظایف خود در کارگروه مذکور، از طریق اعلام و انتشار موضوعات و مباحثی که در دستور کار قرار گرفته اند، به گردآوری نظرات و پیشنهادات کلیه دستاندرکاران و علاقمندان به سرنوشت فرش در سراسر کشور و نیز علاقمندان و فعالان این حوزه در خارج کشور و انعکاس آن به کارگروه مذکور اقدام نماید.
    بدیهی است علیرغم استقبال ستاد از حضور تمامی فعالان این عرصه، با توجه به محدودیت های طبیعی امکان حضور مستقیم تمامی افراد و مجموعه های اثرگذار در این کارگروه میسر نبوده و از همین رو اقدام سایت اطلاع رسانی فرش ایران در جهت انعکاس موضوعات تحت بررسی و گزارش پیشرفت مباحث به منظور جلب مشارکت و همکاری تمامی دستاندرکاران و نیز با اتکاء به تجربه، توان و حمایت داوطلبانه بیش از 11 هزار عضو ارزشمند این سایت، خواهد توانست محدودیت موجود را با دریافت و انتقال نظرات شما کاربران و دستاندرکاران از میان بردارد تا سند مورد بحث با مشارکت و همکاری هرچه بیشتری که متضمن سلامت و قوام کافی آن نیز خواهد بود تهیه و مورد بهره برداری قرار گیرد.
    
    لذا بدینوسیله از تمامی کاربران و علاقمندان دعوت می شود تا نظرات و پیشنهادات کارساز خود را از طریق همین صفحه با ما در میان گذارند تا حضور حداکثری دستاندرکاران در این اقدام ملی بخواست خدا نتایج ارزنده تری را بارمغان بیاورد.
    بدیهی است در صورت استقبال شما عزیزان، و به منظور سرعت دستیابی شما عزیزان به تمامی اخبار مربوطه در فضایی واحد، بخش ویژه ای در سایت اطلاع رسانی فرش ایران به این امر اختصاص خواهد یافت.
    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات و پپیشنهادات شما هستیم. 

ثبت نام اینترنتی برای شرکت در مراسم تجلیل اساتید فرش دستباف


 

 

 

 

 نظر به ابراز تمایل افراد علاقمند به شرکت در مراسم تجلیل از هنرمندان، اساتید و پیشکسوتان فرش دستباف ایران که در تاریخ دوم اسفند ماه 1388 از سوی مرکز ملی فرش ایران برگزار می گردد، با هماهنگی ستاد برگزاری این مراسم مقرر شد تا با توجه به محدودیت فضای برگزاری مراسم تعداد محدودی کارت در میان علاقمندان توزیع گردد.
    بر این اساس علاقمندان به شرکت در این مراسم می توانند با ارسال مشخصات درخواستی زیر نسبت به دریافت کارت شرکت در این مراسم اقدام نمایند:
    
    نام و نام خانوادگی
    سمت و شغل
    درخواست شرکت به آدرس ایمیل: info@carpetour.net
    آدرس ایمیل شخصی
    نشانی کامل و کد پستی

برگزیدگان المپیاد فرش دستباف خراسان رضوی معرفی شدند

منتخبین چهارمین المپیاد علمی و عملی فرش دستباف استان خراسان رضوی در مراسم اختتامیه این المپیاد معرفی شدند.
    
    به گزارش سازمان بازرگانی خراسان رضوی، اختتامیه این المپیاد پس از سه روز رقابت بین دانش‌آموزان منتخب رشته فرش دستباف از مناطق و نواحی ادارات آموزش و پرورش استان، با حضور معاونت سازمان بازرگانی استان و اداره فرش این سازمان، مدیران ناحیه سه آموزش و پرورش مشهد و مدیران گروه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش سازمان آموزش و پرورش استان، با هدف ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و کسب مهارت‌ها و ارزیابی توان علمی و عملی دانش‌آموزان، شناسایی دانش‌آموزان متعهد و نمونه در سطح استان و کشور و ترویج فرهنگ فرش‌بافی به عنوان یک فعالیت هنری و سرگرمی برای جوانان و آشنایی بیشتر جامعه با فرش دستباف و رشته‌های مرتبط با این هنر صنعت برگزار شد.
    در پایان این رقابت که با حمایت و پشتیبانی مرکز ملی فرش ایران و سازمان بازرگانی استان برگزارشد اسامی منتخبان در سه رشته بافت، رنگرزی و طرح و رنگ برای معرفی به مرکز ملی فرش ایران به منظور شرکت در المپیاد کشوری که در تاریخ‌های 8 و 9 اسفند در تهران برگزار می‌شود اعلام شد.
    بر این اساس در رشته بافت زینب زنجانی یدک از قوچان، محبوبه فرخنده از گلبهار، مناصدیق حسین‌پور از ناحیه سه مشهد، در رشته رنگرزی فاطمه نوپوش از ناحیه سه مشهد، میترا ناصح از ناحیه دو مشهد و الهام شاملو فیروزه‌ای از تبادکان و در رشته طرح و رنگ، محدثه عبداللهی از ناحیه دو مشهد، مریم رشید از ناحیه چهار مشهد و اکرم ضعیف خراسانی از تبادکان به عنوان نفرات برتر شناخته شدند. 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خواستار شد: احداث موزه فرش

   سیدکریم داودی از سازمان میراث فرهنگی و دیگر ارگان‏های مرتبط خواست نسبت به احداث موزه‏های فرش و صنایع دستی، اقدام لازم را مبذول دارند.
    
    به گزارش خبرنگار موج از اصفهان، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان حساسیت و علاقه مندی اعضای این شورا به آثار گرانبهای تاریخی و میراث فرهنگی را یاد آور شد و گفت: تصویب لایحه دوفوریتی شهردار اصفهان مبنی بر تعدیل ساختمان جهان نما در راستای تعامل با سازمان فرهنگی یونسکو بود.
    وی با غیراصولی خواندن ادعاهای بعضی از مسئولان مبنی بر بی توجهی مدیریت شهر اصفهان به آثار فرهنگی تاریخی گفت: محدودیت ارتفاع در صدور پروانه‏های ساختمانی به ویژه در حاشیه زاینده رود، جلوگیری از احداث ساختمان‏های بلندمرتبه، احیای بدنه چهارباغ، احیای بافت تاریخی شهر و آغاز عملیات اجرایی میدان عتیق گواهی بر نتیجه جدی این مدیریت به آثار فرهنگی تاریخی شهر اصفهان است.
    وی با بیان این که مدیریت شهر اصفهان به عنوان افرادی بومی، دلسوز از هیچ تلاشی برای حفظ و مرمت آثار فرهنگی تاریخی این کلانشهر دریغ نمی‏کنند، این ادعاها را خلاف واقع و مغرضانه بیان کرد و افزود: تشکیل سازمان نوسازی بهسازی شهر اصفهان و تامین بودجه 6 میلیاردی آن توسط شهرداری مؤید این امر است.
    نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به طرح موضوع تعدیل طبقه‏ای دیگر از ساختمان جهان نما اشاره کرد و تدبیر، هماهنگی و همدلی مسئولان برای حل مسائل و مشکلات شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: هماهنگی با سازمان‏ها و نهادهای بین المللی در جهت حفظ اقتدار نظام یک اصل است که در تصمیم گیری امروز شورای اسلامی شهر مورد توجه قرار گرفت.  

سخنگوی وزارت بازرگانی:اکسپو شانگهای بهترین فرصت برای معرفی محصول

وزارتخانه > سخنگوی وزارت بازرگانی گفت: اکسپو شانگهای می‌تواند بهترین فرصت برای معرفی محصولات فرهنگی و هنری ایران در جهان باشد.
سیدعلیرضا شجاعی، سخنگوی وزارت بازرگانی در گفتگو با خبرنگار موج، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: وزارت بازرگانی تمایل دارد تا در دو حوزه مختلف با بخش فرهنگ و هنر همکاری داشته باشد. اول صدور کالاهای فرهنگی است که از آن جمله می‌توان به حضور در اکسپوی شانگهای اشاره کرد. در این نمایشگاه که به مدت 6 ماه برگزار می‌شود، بسیاری از کشورها با فرایند فرهنگی خود در آن حضور پیدا می‌کنند.
وی تصریح کرد: اکسپوی شانگهای نمایشگاهی فرهنگی است که بیش از یک میلیارد نفر بازدیدکننده خواهد داشت و می‌تواند فرصتی مناسب برای ارائه محصولات فرهنگی و هنری کشور باشد.
مشاور وزیر بازرگانی ابراز داشت: همچنین هنرمندان فیلمساز نیز می‌توانند با توجه به نگاه وزارت بازرگانی، دست به تولید آثار مستندی بزنند که معرف محصولات صادراتی کشور از جمله فرش و پسته باشد.
شجاعی در پایان افزود: این نوع از تولیدات هنری که می‌تواند در زمینه محصولات صادراتی کشور باشد اگر بتواند در جشنواره‌های هنری موفق عمل کند، مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

افزایش صادرات فرش دستباف به 11 درصد رسید

افزایش صادرات فرش دستباف به 11 درصد رسید
میزان ارزش صادرات فرش دستباف ایران در ده ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 11 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ملی فرش ایران، آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد ارزش فرشهای صادراتی ایران که در ده ماهه ابتدایی سال گذشته 350/2 میلیون دلار بود، در ده ماهه نخست 88 به 389/6 میلیون دلار رسیده است، ضمن اینکه میزان وزنی این فرشهای صادراتی 6/2 هزار تن بوده است.

میزان صادرات فرش دستباف ایران در نه ماهه نخست امسال با رشدی 9/3 درصدی به 340 میلیون دلار مواجه شده بود که این روند افزایشی تداوم یافته و به 11/22 درصد رشد رسیده است.

بازار فرش دستباف یزد رونق گرفت

یزد - معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی استان یزد گفت: بازار فرش دستباف استان در چند ماه اخیر نسبت به اوایل سالجاری رونق گرفته است.

" ناصر رحیمی" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عرضه تولیدات این صنعت استان در بازارهای داخلی و خارج بهبود یافته است.

 

به گفته وی، سالانه مقادیری فرش دستباف این استان به کشورهای حوزه خلیج فارس، کانادا، اتریش، لبنان و روسیه صادر می شود.

 

معاون بازرگانی استان یزد، تعداد بافندگان بالقوه فرش دستباف استان یزد را حدود 70 هزار نفر بیان کرد و گفت: حدود 30 هزار نفر آنها فعال هستند.

 

رحیمی با بیان اینکه سالانه بیش از 200 هزار متر مربع فرش دستباف در استان تولید می شود، ارزش هرمتر مربع فرش دستباف را بین یک میلیون و 500 هزار ریال تا پنج میلیون ریال عنوان کرد.

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران را تصویب کرد

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران را تصویب کرد: بازارهای آمریکا به روی فرش ایرانی بسته خواهد شد 

 

   بنا بر این گزارش، لایحه تصویب شده توسط سنا، بازارهای آمریکا را به روی فرش‌ها، خاویار و پسته ایرانی - که در زمان ریاست جمهوری "بیل کلینتون " از تحریم تجاری آمریکا مستثنی شده بودند - خواهد بست.
    
     با وجود اینکه برخی مقامات و کارشناسان غربی همواره بر ناکارآمدی تحریم‌ها علیه ایران تاکید کرده‌اند، مجلس سنای آمریکا لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران را تصویب کرد.
    
    به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجلس سنای آمریکا دیروز پنج‌شنبه در تلاش برای افزایش فشار جهانی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای تهران، تحریم‌های جدید و شدیدتر علیه ایران را با هدف جلوگیری از واردات بنزین به این کشور تصویب کرد.
    
    "کریستوفر داد "، سناتور دموکرات مجلس سنای آمریکا مدعی شد: حکومت ایران در سوءاستفاده شدید از حقوق بشر شهروندان خود شرکت داشته و فعالیت‌های تروریستی در خاورمیانه را پشتیبانی می‌کند و همچنین فعالیت‌های هسته‌ای تهران نیز تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا و متحدان ما خواهد بود.
    
    "کریستوفر داد " که هم‌اکنون ریاست کمیته امور بانکی سنا را بر عهده دارد و از جمله حامیان مهم این قانون [قانون تحریم‌ها علیه ایران] به حساب می‌آید، افزود: با تصویب این لایحه، ما به وضوح اعلام می‌کنیم که چنانچه این فعالیت‌ها [ی هسته‌ای] ادامه داشته باشد، عواقبی نیز که در خور چنین اقدامی باشند، وجود خواهند داشت.
    
    بنا بر این گزارش، این لایحه جامع که از طریق رای شفاهی در سنا تصویب شد، با لایحه مشابه آن در مجلس نمایندگان ادغام خواهد شد و لایحه‌ای توافقی حاصل شده از طریق تصویب هر دو طرف (مجلس نمایندگان و سنا) به "باراک اوباما " رئیس‌جمهور آمریکا تسلیم می‌شود.
    
    این گزارش افزود: لایحه سنا با هدف تنبیه شرکت‌های غیرایرانی که در بخش انرژی ایران تجارت می‌کنند و یا به جمهوری اسلامی کمک می‌کنند محصولات نفتی پالایش شده نظیر بنزین را وارد کند، تصویب شده است و مانع از تجارت این شرکت‌ها در بازار آمریکا می‌شود.
    
    بر اساس این گزارش، همچنان که اوباما به مدت یک سال گذشته سیاست تعامل با تهران را مطرح کرده بود، سناتورهای آمریکا به طور فزاینده از تحریم‌های یکجانبه علیه ایران حمایت کرده بودند.
    
    "میچ مک‌کانل " رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا اعلام کرد: حکومت ایران نشان داده است که هیچ علاقه‌ای به محدود کردن بلندپروازی‌های هسته‌ای خود ندارد.
    
    وی افزود: ایران به محقق کردن آرزوهای هسته‌ای خود نزدیک‌تر شده است و آمریکا چیزی برای نشان دادن حمایت خود از تعامل ندارد.
    
    بنا بر این گزارش، لایحه تصویب شده توسط سنا، بازارهای آمریکا را به روی فرش‌ها، خاویار و پسته ایرانی - که در زمان ریاست جمهوری "بیل کلینتون " از تحریم تجاری آمریکا مستثنی شده بودند - خواهد بست.
    
    این لایحه همچنین مستلزم این خواهد بود که رئیس‌جمهور آمریکا تحت قانون سال 1996 که سرمایه‌گذاری بیش از 20 میلیون دلار در بخش انرژی ایران را ممنوع کرده است، هنگامی که شرکت‌های خارجی نیز شرایط تحریم‌ شدن را بدست می‌آورند، به کنگره گزارش دهد.
    
    بر اساس این لایحه همچنین، قانون 1996 گسترش می‌یابد و نفت‌کش‌ها و خطوط لوله نفت و گاز را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. علاوه‌براین، لایحه فوق مستلزم این است که دولت آمریکا دارایی‌های تمام ایرانی‌هایی که مشخص شده در زمینه هسته‌ای فعالیت دارند، ضبط کند.
    
    این لایحه همچنین به سرمایه‌گذاران آمریکایی از جمله صندوق‌های بازنشستگی آمریکا، این قدرت را می‌دهد که سرمایه‌ خود را از شرکت‌های بخش انرژی که با ایران تجارت دارند، خارج کنند.
    طبق لایحه تصویب شده در سنا، دولت آمریکا نیز از خرید محصولات شرکت‌هایی که در بخش انرژی ایران تجارت دارند، منع می‌کند.
    
    در این گزارش آمده است: قانونگذاران آمریکا همچنین ناامیدی رو به افزایش خود را از مقاومت دیگر کشورها، بالاخص چین، برای اعمال تحریم‌های جدید سازمان ملل بر ایران ابراز کرده و حتی پکن را نیز به توسعه منافع اقتصادی خود در ایران متهم کردند.
    
    سناتور مک‌کانل در این رابطه اعلام کرد: لایحه سنا از این جهت که آمریکا در تصویب آن به تنهایی نقش داشته است، می‌تواند نتایجی را به همراه داشته باشد، چرا که از این طریق آمریکا دیگر نیازی ندارد به همکاری دیگر کشورهایی که تمایل کمتری به تحریم ایران دارند، متکی باشد.
    
    این گزارش همچنین افزود: دولت باراک اوباما در نظر دارد که تحریم‌های جدیدی را از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد بر ایران اعمال کند، که تا این لحظه چین به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت که از حق وتو نیز برخوردار است، مخالفت شدید خود را با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران اعلام کرده و بر سیاست دیپلماسی به عنوان راه‌حلی در این زمینه تاکید کرده است.
    
    لایحه تحریم‌های ایران در شرایطی در مجلس سنای آمریکا تصویب شد که بسیاری از مقامات غربی همواره بر ناکارآمدی آن تاکید کرده اند و در این میان می‌توان به اظهارات مکرر "محمد البرادعی " مدیرکل سابق آژانس انرژی اتمی اشاره کرد که در آخرین گزارش خود نیز برای بیست‌ویکمین بار پیاپی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد.