فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

دفاع از حقوق فرش ایرانی در دستور کار سازمان ثبت اسناد کشور

مدیر کل مالکیت صنعتی سازمان ثبت اسناد کشور از برگزاری همایش مالکیت صنعتی فرش ایرانی خبر داد و افزود: در این همایش تولید کنندگان و تجار با ثبت حقوق مالکیت فرش آشنا شده و تولیدات خود را دارای نشان جغرافیایی می کنند.
محمد حسن کیانی در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری همایش مالکیت صنعتی با موضوع حمایت از حقوق فرش ایرانی خبر داد و افزود: این همایش 26 آوریل در روز جهانی مالکیت صنعتی (6 تا 8 اردیبهشت ماه سال جاری) در تهران برگزار می شود.
وی افزود: سازمان جهانی مالکیت صنعتی چهار سخنران برای این همایش اعزام می کند که با حضور سه کارشناسان ویژه بین المللی جزئیات و راهکارهای دفاع از حقوق مالکیت فرش به تجار و تولیدکنندگان ایرانی آموزش داده می شود.

مدیر کل مالکیت صنعتی سازمان ثبت اسناد کشور با بیان اینکه هم اکنون کشورهایی اعم از پاکستان، چین و... اقدام به تولید فرش با برند و برچسب ایرانی کرده و در بازارهای بین المللی عرضه می کنند که به دلیل پایین بودن کیفیت فرشها بازار فرش خوش نام ایران را خدشه دار کرده است.
کیانی اظهار داشت: پس از این همایش تجار و تولیدکنندگان فرش ایرانی می توانند با حضور در اداره کل مالکیت صنعتی اقدام به تکمیل فرم کرده و تولیدات خود را ثبت ملی کنند. همچنین بر اساس معاهده لیسبون و مادرید تولیدکنندگان و تجار می توانند پس از ثبت ملی فرش، نشان جغرافیایی دریافت و فرشهای تولید شده را ثبت جهانی کرده و بر اساس پروژه اتوماسیون آی پس نشان فرش را در بانک اطلاعات مالکیت صنعتی جهانی ثبت کنند.
وی افزود: با ثبت جهانی فرشهای ایرانی با قاچاقچیان، متقلبان و عرضه کنندگان غیرقانونی فرش در مجامع بین المللی برخورد می شود و این گامی بزرگ در احیای حقوق فرش ایرانی و جلوگیری از تاراج این هنر نفیس ملی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد