فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

چهارهزارمترمربع فرش دستباف ویژه حرم مطهر رضوی تولید ‌شد

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی : چهارهزار مترمربع فرش دستباف به‌ منظورمفروش کردن رواقهای حرم مطهر رضوی توسط بافندگان این شرکت امسال بافته شد.
غلامرضا باغشنی روز جمعه به خبرنگارایرنا گفت: فرش دستباف دردو کارگاه شرکت فرش آستان قدس رضوی درمشهد و کاشمرتولید شده ، که این حجم از تولید درکشور بی‌ سابقه است.
وی ازبافته شدن چهار میلیون و 500 هزارگره در روز توسط 500 نفراز بافندگان استادکار این شرکت خبر داد.
وی افزود: این شرکت تمامی امور مربوط به فرش اماکن متبرکه رضوی را برعهده دارد که ازعمده فعالیت‌های آن علاوه برتولید فرش دستباف جهت رواقهای حرم مطهر، حفظ و نگهداری ، نظافت تمامی فرشهای اماکن متبرکه و مفروش کردن 140 هزارمتر مربع فضای صحن‌های اماکن متبرکه درمواقع مورد نیازاست.
وی ادامه داد : همین امر سبب خریداری سالانه 60 هزارمتر مربع فرش ماشینی جهت برگزاری نماز در صحن‌های حرم مطهر شده است.
مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی گفت: عمرفرشهای دستباف به طورمیانگین شش سال است که این فرش‌ها پس از تولید با پرز 10 میلیمتر وارد اماکن متبرکه و با پرز پّنج میلیمتراز حرم مطهر خارج می‌شود.
وی گفت : بطور متوسط سالانه 1200 تا1500 متر مربع فرش به تشخیص ارزیابان از حرم مطهر خارج می شود و پس ازآن در نمایشگاههای داخلی و خارجی به فروش می رسد.
باغشنی از کیفیت بالای فرش‌های تولیدی آستان قدس رضوی با توجه به حجم تردد در حرم مطهر خبرداد و اظهار داشت: مواد اولیه فرش‌های دستباف 100درصد گیاهی و از بهترین پشم کشور در مناطق سربیشه و سیرجان خریداری می شود.
وی خاطر نشان کرد: کلیه طرح‌های فرش‌ها توسط طراحان شرکت فرش آستان قدس رضوی و متناسب با اماکن متبرکه و سازه‌های حرم مطهر طراحی می شود که از جمله این متناسب‌سازی می توان به فرش بافته شده برای قسمت زیرین سقاخانه در داخل رواق دارالحجه اشاره کرد که هم نقش سقف طراحی شده است.
وی بزرگترین فرش بافته شده این شرکت را 144 متر مربع ابعاد 12در12 مترمربع ذکر کرد و از افتخارات این شرکت به کسب عناوینی همچون کارگاه نمونه از سوی مرکز ملی فرش ایران، بهترین کارفرما از طرف شرکت بیمه و بهترین مجموعه بهداشتی از مرکز بهداشت و همچنین دریافت سند افتخار از بسیج اشاره کرد.
باغشنی تصریح کرد : شرکت فرش آستان قدس رضوی برای 600 نفر در مشهد و کاشمر اشتغال ایجاد کرده است.
شایان ذکر است شرکت فرش آستان قدس رضوی از سال 1360 تاسیس شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد