فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

ما عزادار غم سبط نبی هستیم

سرنی در نینوا میماند اگر زینب نبود 

 

 

 

برگزاری کارگاه تخصصی فرش ایرانی در مرکز هنر پژوهی نقش جهان

مرکز  هنر پژوهی نقش جهان وابسته به فرهنگستان هنر اقدام به برگزاری کارگاه تخصصی فرش ایرانی زیر نظر استاد محسن محسنی با حضور استادان متخصص این حوزه نموده است. علاقمندان می توانند جهت شرکت در این کارگاه به آدرس آن مرکز : تهران - خیابان ولی عصر- ضلع جنوب غربی پارک ساعی - شماره 2169 تلفن : 88553912 مراجعه نمایند

با تصویب مجلس،دولت مکلف شد.......؟!

با تصویب نمایندگان مجلس، دولت مکلف شد به منظور ارتقا و بهبود بهره‌وری و افزایش سهم صادراتی، از « تعاونی‌های فرش دستباف روستایی و شهری سراسر کشور» حمایت کند.

 نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در بند الحاقی ماده 174 که به پیشنهاد کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید، دولت را مکلف کردند که به منظور ارتقاء و بهبود بهره‌وری، تثبیت و افزایش سهم صادراتی و بازاریابی‌های داخلی و خارجی نسبت به توسعه و هدفمندسازی پژوهش، آموزش، تولید و تبلیغات و همچنین توسعه تجارت الکترونیک فرش و ایجاد خانه فرش در بازارهای هدف و مورد نظر و برای هویت‌بخشی، ارتقاء کیفیت تولید و روان‌سازی، سفارش‌پذیری، حمایت از ایجاد و توسعه و تجهیز کارگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز و اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و شهری سراسر کشور و نظیر صنایع و خدمات جانبی فرش دستباف اقدام لازم بعمل آورد.

ادامه مطلب ...

سازمان بسیج اقتصادی در خدمت اصلاح ساختار اداری فرش دستباف

        معاون هماهنگی و پارلمانی وزیر بازرگانی:
    پتانسیل سازمان بسیج اقتصادی در خدمت اصلاح ساختار اداری فرش دستباف 


     معاون هماهنگی و پارلمانی وزیر بازرگانی گفت: سعی می‌کنیم از پتانسیل سازمان بسیج اقتصادی برای اصلاح ساختار و تقویت ادارات فرش دستباف استفاده کنیم. 


     فریدون احمدی در اولین همایش و کارگاه آموزشی ادارات فرش دستباف کشور اظهار داشت: در حال حاضر فرش دستباف دو میلیون اشتغال مستقیم و بیش از 8 میلیون اشتغال غیر مستقیم در کشور ایجاد کرده و ما معتقدیم فرش باید یک وزارتخانه تخصصی داشته باشد و اینکه فرش زیر مجموعه وزارتخانه بازرگانی قرار گرفته است به دلیل نگاه توسعه صادراتی بوده است.

ادامه مطلب ...

صادرات 311 میلیون دلاری فرش دستبافت در 7 ماهه ابتدای سالجاری

فیصل مرداسی امروز شنبه در همایش و کارگاه آموزش مسئولان ادارات فرش دستبافت در مشهد مقدس به تدوین طرح جامع فرش دستبافت اشاره کرد و گفت: این طرح هم اکنون در حال بازنگری است تا برخی موارد مورد نیاز در آن گنجانده شده و در نهایت استراتژی‌ها برای آینده فرش دستبافت مشخص شود.
    
    رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: طرح جامع فرش دستبافت با نگاه بومی سازی بازنگری شده است تا بتواند در 5 سال آینده با نقشه راه بومی، بدنه متخصص و بخش خصوصی توانمند پیاده سازی شود.    
    وی تصریح کرد: در این راستا تلاش شده است تا ارتباط مستمری بین مرکز ملی فرش ایران و تشکل‌های صادراتی و تولیدی فرش دستبافت برقرار شود و به همین دلیل هم شورای راهبردی فرش دستبافت در وزارت بازرگانی تشکیل شده و هر ماه به صورت مستمر جلساتی را برگزار می‌کند.

ادامه مطلب ...