فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

نمایشگاه فرش دستباف ایرانی در شهر آتن برپا شد

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه 'مهدی هنردوست' سفیر ، 'محمدرضا پاکروان' وابسته فرهنگی و سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و تعداد زیادی از شخصیت های سیاسی، فرهنگی و تجار ایرانی و یونانی حضور داشتند.

سفیر کشورمان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، فرش ایرانی را به عنوان یکی از هنرهای اصیل کشورمان عنوان کرد و اظهار داشت: حفظ ساختار هنری فرش های ایرانی که رمز ماندگار بودن آن نیز بشمار می رود یک ضرورت است.

'مهدی هنردوست' همچنین بر ضرورت توسعه بازار فرش و ارایه آن به عنوان یک کالای ارزشمند ایرانی تاکید کرد.

وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به جنبه های هنری فرش ایرانی، گفت: فرش ایرانی یکی از هنرهای اصیل کشورمان است و هنرمندان ایرانی در این صحنه به کرات هنر خود را بصورت خوشنویسی و نقاشی بر روی اینگونه فرش ها ارایه کرده اند.

'محمدرضا پاکروان' افزود: به همین دلیل تاکنون هیچ بازاری نتوانسته است که با فرش ایرانی هم از نظر هنری و هم از نظر کیفی مقابله کند و رمز منحصر بودن فرش ایرانی در همین نکته نهفته است.

وی تصریح کرد: ایرانیان از دیرباز با شیوه های مختلف به ارایه هنر پرداخته اند و علاوه برفرش، هنر مینیاتور، نقاشی، خطاطی، معرق، فلزکاری و کار روی شیشه و ده ها هنر دیگر را به جهانیان عرضه کرده اند بطوریکه خلاقیت ایرانیان در این راستا سابقه طولانی نزد اقوام و ملل مختلف جهان دارد.

گفتنی است؛ در این نمایشگاه صدها تخته فرش نفیس در ابعاد مختلف از بافته های ارزشمند استان ها و شهرهای مختلف جمهوری اسلامی ایران برای علاقه مندان به فرش ایرانی در هتل کاراول شهر آتن عرضه گردید.

در حاشیه نمایشگاه فرش ایرانی، غرفه ای از صنایع دستی نیز دایر گردیده بود که مورد توجه مدعوین قرار گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد