فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

اطلاعیه دعوت از صادرکنندگان برای شرکت در نمایشگاه ایوو- چین + تخ

  رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین با صدور اطلاعیه ای از صادرکنندگان کالاهای ایرانی
    برای حضور در نمایشگاه ایوو چین دعوت کرد. متن اطلاعیه رایزنی بازرگانی به شرح زیر است:  

 

 

    با سلام،
    به اطلاع می رساند دومین نمایشگاه محصولات وارداتی ایوو از تاریخ 20 لغایت 22 آوریل 2013 (اول تا سوم اردیبهشت92) در راستای سیاست دولت چین مبنی بر افزایش واردات در شهر ایوو و با حمایت وزارت بازرگانی و دفتر توسعه تجارت بین المللی چین nv |Yiwu International Expo Center| برگزار می گردد.

ادامه مطلب ...

100 درصد سهام فرش ایران روی میز فرابورس می رود

 سازمان خصوصی سازی اعلام کرد 257 میلیون سهم شرکت فرش ایران در روز یکشنبه 19 خرداد در فرابورس عرضه می شود.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، 100 درصد سهام این شرکت به وکالت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در فرابورس واگذار می شود.
    ارزش پایه هر سهم این شرکت 5493 ریال و ارزش کل پایه آن یک هزار و 411 میلیارد و 920 میلیون و 720 هزار ریال اعلام شده و مبلغ 42 میلیارد و 357 میلیون و 621 هزار و 600 ریال هم برای شرکت در این مزایده تعیین شده است.
    خریدار 20 روز کاری از معامله خرید این شرکت فرصت دارد
    20 درصد مبلغ پیشنهادی خود را پرداخت کند و بقیه را به صورت قسطی در 6 سال بپردازد. 

نمایشگاه اختصاصی فرش ایران در مسکو گشایش یافت

نمایشگاه اختصاصی فرش دستباف ایران با حضور شرکت های صادر کننده از کشورمان در مسکو گشایش یافت.
در این نمایشگاه که با همکاری بخش اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شده است ، پنج شرکت صادرکننده ایرانی ، انواع فرش های نفیس کشورمان را در طرح و رنگ های متنوع و در فضایی به مساحت هزار متر مربع در دید علاقمندان قرار داده اند.
نمایشگاه اختصاصی فرش دستباف ایران در نخستین روز میزبان جمعی از بازرگانان و تجار روسیه ؛ سفیران و دیپلمات های دیگر کشورها بود و دیدارکنندگان استقبال خوبی از این نمایشگاه کردند

واژه قالی و تاریخچه آن از دیدگاه دهخدا

قسمی از گلیم پرزدار منقش گرانبها که خالی نیز گویند. (ناظم الاطباء). مهمترین محصول صنعتی ایران در عصر حاضر قالی و قالیچه دست بافت است . قالی بافی از صنایع بسیار قدیم ایران است . میگویند که اسکندر کبیر وقتی برای اولین بار مقبره کوروش بزرگ را بازدید نمود مشاهده کرد که آن با قالی خیلی خوب پوشیده شده و نیز میگویند که در قصر تیسفون یا طاق کسری در زمان ساسانیان یک قطعه قالی وجود داشته که با جواهر و فلزات قیمتی پوشیده شده بود، ولی شرح این قالی آنقدر با افسانه آمیخته شده که نمیتوان آن را کاملاً باور کرد. در آسیای وسطی تکه های قالی قدیمی پیدا میشود که متعلق به ادوار قبل از اسلام است .

ادامه مطلب ...

تولید بیش از 2 هزار متر مربع فرش دستباف در نقده

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نقده گفت: سالانه 2 هزار و 800 متر مربع انواع فرش دستباف در شهرستان نقده و روستاهای تابعه تولید می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت ،معدن و تجارت به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان آذربایجان غربی ، قربان انوشه با بیان این مطلب افزود: این مقدار فرش دستباف در 277 واحد کارگاه خانگی و توسط 950 نفر از شاغلین در صنعت فرش تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

نمایشگاه طرح و نقشه فرش دستباف منطقه غرب کشور

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در آیین افتتاحیه این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت:در این نمایشگاه ۶۰ طرح و نقشه اصیل فرش دستباف از استان های ایلام، همدان، لرستان، کرمانشاه و مرکزی به معرض دید علاقه مندان گذاشته شده است.

ادامه مطلب ...

دوذرع و پرده ای و ذرع ونیم محلات و خوانسار

دوست عزیز سلام  

قیمت هرفرشی بستگی به خود همون فرش داره . یعنی بافت نقشه ریزی ودرشتی هر فرش قیمت اون تغییر میده.مهمتر از هرچیزی پسند مشتری.