فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

تعاونی مادر تخصصی فرش دستباف با رویکرد استاندارد سازی تشکیل شد

دبیر اتاق تعاون آذربایجان شرقی گفت: تمام امور اجرایی در تولید فرش دستباف اعم از تأمین نیاز، طراحی و برنامه‌ریزی به یک شرکت تعاونی مادر تخصصی واگذار شد که وظیفه ارایه خدمات لازم به تعاونیهای تولید فرش دستباف با رویکرد استاندارد سازی را عهده‌دار است.

ادامه مطلب ...

صادرات فرش دستباف در نیمه اول امسال به 265 میلیون دلار رسید

در نیمه اول امسال؛ 

 

صادرات فرش دستباف به 265 میلیون دلار رسید

صادرات فرش دستباف در نیمه اول امسال به 265 میلیون دلار رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد افزایش داشت. ادامه مطلب ...

گزارش نمایشگاه نوزدهم از زبان ولادیمیر اسکاچکو

ولادیمیر اسکاچکو ــ سردبیر هفته‌نامه‌ی «کیفسکی تلگراف» اوکراین ــ در مدت برگزاری نمایشگاه فرش تهران همراه دیگر اصحاب رسانه و صاحب‌نظران، تجلی دیگری از هنر زیبای ایرانی را که این‌بار بر دارهای قالی و به همت زنان و مردان هنرمند، با فرهنگی کهن و هنری فاخر نقش بسته است، برای جهانیان منعکس کرد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مقاله‌ی «اسکاچکو» چکیده‌ای است از زیبایی هنر ایرانی، هنری که هر دیده‌ای را مجذوب می‌کند و هر کلامی را به تحسین وامی‌دارد. این مقاله حاصل سفر سردبیر هفته‌نامه‌ی «کیفسکی تلگراف» به تهران است که نگاهی به عمق تاریخ فرش ایران و بی‌نظیر بودن آن در دنیا داشته است.

ادامه مطلب ...

قالی منقوش به اشعار حافظ در موزه فرش ایران به نمایش گذاشته شد

تهران - یک تخته قالی منقوش به برخی از اشعار خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی مربوط به قرن ‪ ۱۱‬هجری به مناسبت بزرگداشت روز حافظ در موزه فرش ایران به نمایش گذاشته شد.

مدیر موزه فرش ایران روز چهارشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: این اثر ارزشمند تاریخی متعلق به دوره صفویه تا پایان آذرماه در نمایشگاهی که به همین منظور درنظرگرفته شده است در تالار اصلی موزه فرش ایران در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. 

 

 

ادامه مطلب ...

دومین دوره مسابقه عکس فرش دستباف برگزار می شود

دومین دوره مسابقه عکس فرش دستباف برگزار می شود

خبرگزاری فارس: دومین دوره مسابقه عکس فرش دستباف ایران با هدف نشان دادن جنبه های مثبت این هنر- صنعت و توجه افکار عمومی به جذابیتها و ارزشهای فرش ایرانی برگزار می شود.

ادامه مطلب ...

پذیرش جوایز صادراتی به عنوان وثیقه صادرات برای صادرکنندگان نمونه

صادرکنندگان نمونه‌ای که هنوز جوایز صادراتی آنان پرداخت نشده است بر اساس مصوبه هیات دولت می‌توانند از جوایز معوق صادراتی به عنوان وثیقه‌ای برای صادرات استفاده کنند. 

 

  سیدکمال ‌سیدعلی در نشست مطبوعاتی با بیان این مطلب اظهار داشت: سال گذشته صندوق ضمانت صادرات ایران 14 درصد از صادرات کشور را تحت پوشش بیمه‌‌ای درآورده است.
    مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران افزود: این صندوق توانسته رتبه نخست منطقه را در پوشش بیمه‌‌ای صادرات به خود اختصاص دهد.
    وی با تاکید بر رفع مشکل انتقال ارز فعالان اقتصادی، بیان داشت: در همین راستا عدم انتقال ارز نیز تحت پوشش بیمه‌‌ای قرار داده شده است و صادرکنندگان دیگر نگرانی در این خصوص نخواهند داشت.
    وی با اشاره به مصوبه جدید کمیسیون اقتصادی دولت و شورای عالی صادرات، تصریح کرد: براساس این مصوبه، صادرکنندگانی که جوایز صادراتی خود را دریافت نکرده‌اند می‌تواند از مطالبات خود به عنوان وثیقه در صندوق ضمانت استفاده کنند.

ادامه مطلب ...

زنان چینی در صدر فهرست ثروتمندترین زنان جهان

در فهرست بیست نفری ثروتمند ترین زنان جهان نام یازده زن چینی دیده می شود.    به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، متوسط دارایی هریک از این یازده زن چینی دو میلیارد و 600 میلیون دلار برآورد شده است.
    در صدر فهرست ژنگ یین صاحب کارخانه های بازیافت کاغذ قرار دارد که ثروت شخصی او بیش از پنج و نیم میلیارد دلار تخمین زده شده است. در این فهرست متوسط دارایی سه زن ثروتمند چینی از دارایی اپرا وینفری مجری مشهور تلویزیونی آمریکا و جی کی رولینگ نویسنده معروف کتابهای هری پاتر، بیشتر تخمین زده شده است. دارایی اپرا وینفری که در رده نهم قرار دارد دو میلیارد و سیصد میلیون دلار اعلام شده است. ثروت جی کی رولینگ که نامش در پائین ترین رده قرار دارد حدود یک میلیارد دلار محاسبه شده است.

ادامه مطلب ...

ریز بافت‌ترین فرش جهان در موزه مرکزی آستان قدس رضوی

ریز‌باف‌ترین فرش جهان در موزه آستان قدس رضوی، وجود بیش از 80 هزار کتاب خطی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و... از جمله مهم‌ترین اخبار کوتاه خراسان رضوی است. 

 

 به نقل از آستان قدس رضوی، این تابلو فرش که معراج رسول اکرم (ص) نام دارد در ابعاد 18 در 24 سانتی‌متر، با 375 رج شمار و وزن 42.5 گرم و با استفاده با 720 رنگ طبیعی بافته شده است.
    طراح این تابلو فرش استاد مطیع و بافنده آن حسن نظامی‌دوست است که در سال 1384 شمسی توسط محمد علی فلسفین به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.
    کار بافت این اثر که دارای کتیبه محل بافت (تبریز) نام بافنده و اشعاری در مدح رسول اکرم (ص) است، چهار سال طول کشید. این تابلو از طرف سازمان جهانی یونسکو به عنوان ریز بافت‌ترین تابلو فرش جهان ثبت شده است.

ادامه مطلب ...

عرضه تابلو فرش وحدت اسلامی به 57 کشور اسلامی

 فروزان مدیر عامل شرکت تعاونی زربافت فومن در حاشیه نمایشگاه بین المللی خانواده محور کیش و تجلیل از بانوی ایرانی با اشاره به رونمایی از تابلو فروش وحدت اسلامی در این نمایشگاه اظهار داشت: این تابلو فرش به تعداد کشورهای اسلامی تولید شده و به این کشورها عرضه می شود.
    وی افزود: تابلو فرش وحدت اسلامی با مطرح کردن عوامل وحدت مسلمانان (کتاب، قبله و پیامبر اعظم) مسلمانان جهان را به وحدت دعوت می نماید.

ادامه مطلب ...

سالانه حدود دو میلیون متر مربع فرش دستباف در افغانستان ؟!

کابل- رییس اداره توسعه صادارات افغانستان اعلام کرد:سال گذشته ‪ ۶۰۰‬هزار مترمربع فرش دستباف از این کشور صادر شد که ‪ ۸۳‬درصد آن از طریق پاکستان روانه بازارهای جهانی شده است.

به گزارش روزپنجشنبه ایرنا، در بیانیه این اداره به نقل از احمد جاوید آمده است: در حالیکه صنعت بافت فرش در پاکستان رو به گسترش است، تولید این محصول با وجود نقش زیادی که در اقتصاد خانوارهای افغان دارد، در افغانستان رو به کاهش است.

ادامه مطلب ...

صادرات فرش دستباف ایران سال جاری 49 درصد رشد داشته است

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: صادرات فرش دستباف ایران از نظر حجمی و ارزی طی پنج ماه نخست سال جاری 49 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا مرداسی در جمع تولیدکنندگان و بازرگانان فرش خراسان شمالی، میزان صادرات فرش ایران طی این مدت را 500 میلیون دلار ذکر کرد.

وی افزود: این محصول از لحاظ استراتژیک آن قدر مهم است که در سبد تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است اما با این وجود از رشد صادرات برخوردار بوده است.

ادامه مطلب ...

چه بر سر فرش ایران خواهد آمد؟

 

 

 


    واردات 18 میلیون دلاری فرش در سال 88
    
    
    میزان واردات رسمی فرش به کشور در سال گذشته با افزایش حدود 50 درصدی نسبت به سال 87 به بیش از 18 میلیون دلار رسید.
     این موضوع جدای از پیام بی‌اثر بودن تعرفه فرش حاکی از وجود بیشتر فرش‌های خارجی در بازار ایران است که تاکنون فعالان این عرصه از واردات غیررسمی آن می‌نالیدند

ادامه مطلب ...

چین، بازار جدید فرش ایران

 

اگرچه آمریکا تا کنون شریک اول تجاری ایران برای بازار صادراتی فرش دستباف ایرانی بوده است، اما گویا چین قصد دارد گوی سبقت را از کشوری برباید که به تازگی تدابیر سختگیرانه ای در مورد صادرات این محصول اعمال کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه سیاست های برخی کشورها مبنی بر اعمال شرایط سخت گیرانه در مورد اقتصاد ایران، این بار نوبت به فرش دستباف اصیل ایرانی رسید تا در فهرست سیاه قرار گیرد. اما این تحریم اگرچه در دیدگاه اول ممکن است ایران را از صادرات به یکی از بازارهای عمده محروم کند، اما در عوض باعث خروج تدریجی چین از بازارهای جهانی فرش دستباف خواهد شد. کشوری که در سالهای گذشته با عرضه فرش‌های دستباف با قیمت اندک اما نه به کیفیت فرش دستباف ایرانی، جایگاهی هر چند اندک را برای خود کسب کرده بود.

ادامه مطلب ...

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مبلمان و فرش دستباف روسیه

به استحضار می رساند مرکز ملی فرش ایران در راستای تحقق اهداف سازمانی مبنی بر توسعه صادرات و معرفی هنر - صنعت فرش دستباف ایران و حضور مستمر در بازارهای جهانی در نظر دارد با همکاری شرکت پارس پگاه تجارت، پاویون جمهوری اسلامی ایران را برای سومین سال متوالی در نمایشگاه بین المللی مبلمان و فرش دستباف روسیه - مسکو از تاریخ 1 لغایت 5 آذر ماه مطابق با 22 الی 26 نوامبر 2010 برپا نماید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در نمایشگاه با شماره تلفنهای 44055077 - 44050820 و 44050963 شرکت پارس پگاه تجارت تماس حاصل فرمایید.
 
 
 

ادامه مطلب ...