فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

سند راهبردی ملی فرش ایران با تاکید بر نقش بخش خصوصی تدوین می شود


    

به همت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرش دستباف به سند ملی راهبردی دست خواهد یافت.


    
    در پی جلسات تدوین سند راهبردی ملی صنعت نساجی، صنعت کیف، کفش و چرم و صنعت فرش، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، که بر اساس وظیفه ذاتی مسئولیت ساماندهی و نظارت بر کیفیت و سلامت تولید داخلی را به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای بازدارنده امر قاچاق بر عهده دارد، این ستاد با تاکید بیشتری بر فرش دستباف، رویکرد تازه ای را در استمرار جلسات کارشناسی تدوین مورد توجه قرار داه است.
    در این رویکرد تازه صنعت فرش کشور با تاکید بر ضرورت حضور خبرگان و مطلعین بخش خصوصی، با ایجاد کارگروه های ویژه، زوایای مختلف امور و فعالیتهای متنوع حوزه فرش کشور را مورد بررسی قرار داده و با بحث و بررسی مقدمات تنظیم سند راهبردی ملی فرش دستباف کشور را فراهم می کنند.
    در این راستا ستاد مذکور با کمک تیم قوی و فعالی از اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور، با ایجاد کارگاههای کاربردی مدیران، کارشناسان و آگاهان را با تکنیکهای برنامه ریزی راهبردی آشنا نموده و با آموزش های ۀازم زمینه تهیه نسخه اولیه سند راهبردی را فراهم خواهد کرد.
    در ادامه، منتخب افراد کارگروه در قالب کارگروه دیگری به تلفیق اسناد و دستاوردها، جمع بندی و تدوین نهایی سند ملی راهبردی فرش دستباف ایران مبادرت خواهند کرد.
    از ویژگی های بارز این کارگروه و وجه ممیزه آن نسبت به تلاشهای متعددی که سابق بر این صورت گرفته است، راهبری فعالیت های این کارگروه از سوی تیم مجرب علمی است که بر روند مسیر تلاش اعضاء نظارت نموده و در مقاطع لازم مانع از خروج کار از مسیر علمی و اتلاف یافته ها خواهد شد. حضور فعالانه نمایندگان ستاد به عنوان مجری اصلی طرح نیز این امکان را فراهم می کند تا نمایندگان هر دو بخش خصوصی و دولتی بدون تعصب و تصلب و یا تاثرپذیری از شرایط خویش، روند تعامل دلسوزانه را تا حصول نتیجه ای شایسته بگونه ای طی کنند که محصول این هم اندیشی، بصورت فرابخشی، بتواند در جهت ملی، تمامی بخشهای مرتبط و موثر را بصورت اقناعی در جهت ایجاد زنجیره منطقی و مناسبی در چارچوب سند بدست آمده به همکاری و مشارکتی راهبردی و گره گشا هدایت نماید.
    
    سایت اطلاع رسانی فرش ایران به عنوان یکی از اعضاء این کارگروه و با توجه به نگرش و اهداف این طرح، تلاش دارد تا در کنار وظایف خود در کارگروه مذکور، از طریق اعلام و انتشار موضوعات و مباحثی که در دستور کار قرار گرفته اند، به گردآوری نظرات و پیشنهادات کلیه دستاندرکاران و علاقمندان به سرنوشت فرش در سراسر کشور و نیز علاقمندان و فعالان این حوزه در خارج کشور و انعکاس آن به کارگروه مذکور اقدام نماید.
    بدیهی است علیرغم استقبال ستاد از حضور تمامی فعالان این عرصه، با توجه به محدودیت های طبیعی امکان حضور مستقیم تمامی افراد و مجموعه های اثرگذار در این کارگروه میسر نبوده و از همین رو اقدام سایت اطلاع رسانی فرش ایران در جهت انعکاس موضوعات تحت بررسی و گزارش پیشرفت مباحث به منظور جلب مشارکت و همکاری تمامی دستاندرکاران و نیز با اتکاء به تجربه، توان و حمایت داوطلبانه بیش از 11 هزار عضو ارزشمند این سایت، خواهد توانست محدودیت موجود را با دریافت و انتقال نظرات شما کاربران و دستاندرکاران از میان بردارد تا سند مورد بحث با مشارکت و همکاری هرچه بیشتری که متضمن سلامت و قوام کافی آن نیز خواهد بود تهیه و مورد بهره برداری قرار گیرد.
    
    لذا بدینوسیله از تمامی کاربران و علاقمندان دعوت می شود تا نظرات و پیشنهادات کارساز خود را از طریق همین صفحه با ما در میان گذارند تا حضور حداکثری دستاندرکاران در این اقدام ملی بخواست خدا نتایج ارزنده تری را بارمغان بیاورد.
    بدیهی است در صورت استقبال شما عزیزان، و به منظور سرعت دستیابی شما عزیزان به تمامی اخبار مربوطه در فضایی واحد، بخش ویژه ای در سایت اطلاع رسانی فرش ایران به این امر اختصاص خواهد یافت.
    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات و پپیشنهادات شما هستیم. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد