فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

آلبوم موسیقایی 'قالی ایرانی'منتشر می شود

'کاوه سروریان' از تولید آلبوم موسیقایی 'قالی ایرانی' خبر داد و گفت: در این آلبوم ازعناصر موسیقی سنتی و محلی ایران برای خلق آثاری مدرن به کار گرفته شده اند.
سروریان در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد آلبوم موسیقایی 'قالی ایرانی' اظهار داشت: معتقدم این اثر ازمعدود کارهایی است که در حیطه موسیقی ایرانی برای سازهای فلوت و پیانو انجام شده است.

ادامه مطلب ...

نقادی نخستین جشنواره فروش فرش دستباف

دوشنبه 29 فروردین ماه نشست بررسی و سنجش قوت و ضعفهای برگزاری نخستین جشنواره فروش فرش دستباف در مرکز ملی فرش ایران تشکیل می شود.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، با گذشت یک ماه از پایان یافتن نخستین جشنواره فروش فرش دستباف که از 22 بهمن تا 22 اسفند 89 در 14 استان کشور برگزار شد، نشستی به منظور ارایه گزارش های استانی و نقد و بررسی چگونگی اجرای جشنواره و دستاوردهای آن و نیز تصمیم گیری برای تداوم آن صبح روز دوشنبه 29 فروردین ماه تشکیل می شود.
در این نشست، نمایندگان ستادهای برگزاری جشنواره از 14 استان کشور حضور خواهند یافت

نمایشگاه تابلوفرش های نفیس ایرانی در بلاروس

نمایشگاهی از تابلوفرش های نفیس ایرانی در نگارخانه ملی بلاروس برپا شده است.

 
 

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از مینسک ؛ در این نمایشگاه بیش از 40 قطعه تابلو فرش از بافندگان تبریزی ،اصفهانی و کاشانی با موضوع طبیعت و زندگی به نمایش گذاشته شده است.

ادامه مطلب ...

رییس مرکز ملی فرش گفت:افزایش صادرات

 وزارت بازرگانی ' فیصل مرداسی' گفت : سال گذشته درمجموع هشت هزار تن فرش از کشور صادر شده که این رقم نسبت به سال 88 از لحاظ وزنی حدود چهار درصد رشد داشته است .
وی افزود: درآمار سالانه صادرات فرش بین 25 تا 35 میلیون دلار فرش عودتی بود که با کسر این رقم ، ارزش خالص صادرات فرش در سال گذشته به520 میلیون دلار می‌رسد.
مرداسی از آلمان، آمریکا، امارات متحده عربی، ایتالیا، ژاپن و لبنان به عنوان مهمترین بازارهای صادراتی فرش دستباف ایران نام برد .

ادامه مطلب ...

وزیر بازرگانی:بر مهم دانستن فرش دستباف تأکید کرد

وزیر بازرگانی در دیدار با مدیران و کارکنان مرکز ملی فرش ایران بر مهم دانستن فرش دستباف تأکید کرد.
عصر دیروز، مدیران و کارکنان مرکز ملی فرش ایران و شرکت سهامی فرش ایران در دیدار نوروزی با وزیر بازرگانی حضور یافته و به طرح دیدگاه های خود پرداختند.
مهدی غضنفری در این نشست مقوله فرش دستباف را از 5 منظر مهم و شایسته توجه اعلام کرد.
وی فرش دستباف را یکی از شاخص ترین اقلام صادرات غیرنفتی دانست و نیز در مقوله تولید نیز از این هنر- صنعت به عنوان فعالیتی که منجر به ایجاد ارزش افزوده می شود یاد کرد.
وزیر بازرگانی همچنین فرش دستباف را میراث گذشتگان دانست که همه ایرانیان نسبت به آن علقه و علاقه ای نوستالوژیک دارند و جنبه های تمدنی، فرهنگی و هنری آن را از شاخصه های ارزشمند و قابل تأمل دانست

ادامه مطلب ...

دفاع از حقوق فرش ایرانی در دستور کار سازمان ثبت اسناد کشور

مدیر کل مالکیت صنعتی سازمان ثبت اسناد کشور از برگزاری همایش مالکیت صنعتی فرش ایرانی خبر داد و افزود: در این همایش تولید کنندگان و تجار با ثبت حقوق مالکیت فرش آشنا شده و تولیدات خود را دارای نشان جغرافیایی می کنند.
محمد حسن کیانی در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری همایش مالکیت صنعتی با موضوع حمایت از حقوق فرش ایرانی خبر داد و افزود: این همایش 26 آوریل در روز جهانی مالکیت صنعتی (6 تا 8 اردیبهشت ماه سال جاری) در تهران برگزار می شود.
وی افزود: سازمان جهانی مالکیت صنعتی چهار سخنران برای این همایش اعزام می کند که با حضور سه کارشناسان ویژه بین المللی جزئیات و راهکارهای دفاع از حقوق مالکیت فرش به تجار و تولیدکنندگان ایرانی آموزش داده می شود.

ادامه مطلب ...

جهاد اقتصادى؛ توسعه فرصت‌ها در حوزه بازرگانى‌

امروزه نظام اقتصادی، با تحول بنیادین خود کشور‎ها را با موانع و چالش‎های مختلفی مواجه ساخته است. اما از بعد دیگر این نظام، فرصت‎های جدیدی را نیز در اختیار ما می‎گذارد و البته دامهای ویژه‎ی خود را نیز می‎گستراند. دنیای ما بسوی یک اقتصاد جهانی در حال حرکت است، و این تازه ابتدای نگرانی‎ها و نفع و زیان‎های کشور‎ها و مردمانی است که در این نظام باید قواعد اقتصاد و تولید و تجارت خود را با هم هماهنگ و همسو سازند‎. برای این اقتصاد جدید سه ویژگی متمایز می‎توان برشمرد، اول اینکه جهانی است، و دوم اینکه معطوف به اشیاء و امور غیرملموسی چون ایده‎ها، اطلاعات و ارتباطات است و نهایتاً اجزاء آن به شدت با هم در ارتباط است و یا به عبارت دیگر یک ساختار شبکه‎ای دارد‎. این سه ویژگی، نوع جدیدی از روابط تجاری و اجتماعی را در بازار و جامعه ایجاد کرده‎اند، که مدیریت آنها شرایط و قواعد خاص خود را دارند‎. در این میان فرمایش مقام معظم رهبری در معرفی سال 90 به عنوان سال جهاد اقتصادی نویدبخش عزم و اداره ملی مردم و مسئولین کشور عزیزمان در شناسایی و حل موانع و مشکلات اقتصادی کشور و از جانب دیگر بهره‎گیری از فرصت‎ها و پتانسیل‎های موجود جهت توسعه سریع و جهش اقتصادی است. بر این اساس برخی رویکرد‎ها و راهبرد‎های مدیریتی وزارت بازرگانی را در راستای تحقق اهداف جهاد اقتصادی به شرح ذیل می‎توان معرفی کرد:

ادامه مطلب ...

سال 89 سال دغدغه مواد اولیه قالیبافی! سال 90 ....؟

Ahrary4712@yahoo.com
یقینا" سخن گفتن از ارتقای کمی و کیفی فرش ضرورت توجه به مواد اولیه آن  را دو چندان نموده و چنانچه  بخواهیم در سالجاری طرحی نو در زمینه فرش دراندازیم، باید  در زمینه مواد اولیه نیز اقدامات اساسی بعمل آید.

ادامه مطلب ...

موزه تخصصی فرش در مشهد ایجاد می‌شود

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: ایجاد موزه تخصصی فرش جهان اسلام و دنیا در مجموعه حرم رضوی در دست اقدام است.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید احمد علوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این موزه به منظور معرفی و شناساندن هنر منحصر به فرد ایران باستان به جهانیان و انجام کار تخصصی در زمینه فرش راه‌اندازی می‌شود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: در مجموعه آستان قدس رضوی به صورت ویژه کارتخصصی بر روی فرش توسط کارشناسان خبره انجام می‌شود.
وی اظهار داشت: آستان قدس رضوی بهترین، باکیفیت ترین و منحصر به فردترین فرش‌های دستباف دنیا را تولید می‌کند که در آن منحصرا از رنگ‌های طبیعی استفاده می‌شود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: بخش اعظم فرش‌های دستباف تولیدی آستان قدس در مجموعه حرم رضوی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی افزود: در 3 نوبت روزانه برای ادای فرضیه نماز 300 هزار متر مربع فرش دستباف پهن و پس از اتمام جمع می‌شود.