فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

وزیر بازرگانی:بر مهم دانستن فرش دستباف تأکید کرد

وزیر بازرگانی در دیدار با مدیران و کارکنان مرکز ملی فرش ایران بر مهم دانستن فرش دستباف تأکید کرد.
عصر دیروز، مدیران و کارکنان مرکز ملی فرش ایران و شرکت سهامی فرش ایران در دیدار نوروزی با وزیر بازرگانی حضور یافته و به طرح دیدگاه های خود پرداختند.
مهدی غضنفری در این نشست مقوله فرش دستباف را از 5 منظر مهم و شایسته توجه اعلام کرد.
وی فرش دستباف را یکی از شاخص ترین اقلام صادرات غیرنفتی دانست و نیز در مقوله تولید نیز از این هنر- صنعت به عنوان فعالیتی که منجر به ایجاد ارزش افزوده می شود یاد کرد.
وزیر بازرگانی همچنین فرش دستباف را میراث گذشتگان دانست که همه ایرانیان نسبت به آن علقه و علاقه ای نوستالوژیک دارند و جنبه های تمدنی، فرهنگی و هنری آن را از شاخصه های ارزشمند و قابل تأمل دانست

ارتباط داشتن فرایند تولید فرش دستباف با اقشار ضعیف جامعه و لزوم حمایت از این گروه به ویژه بافندگان نیز از دیگر شاخصه های قابل شمارش از سوی وزیر بازرگانی بود و به گفته وی کمتر شغلی در مجموعه وزارت بازرگانی تا این اندازه با اقشار آسیب پذیر جامعه سروکار دارد.
غضنفری شاخصه "اشتغالزایی" را نیز از دیگر وجوه هنر- صنعت فرش دستباف دانست و با اشاره به جلسه روز گذشته شورای عالی اشتغال اعلام کرد که در جلسه یادشده، رییس جمهور برپاکردن یک دار قالی را به عنوان نمونه ای ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال معرفی کرده است.
وی همچنین گفت: در شورای عالی اشتغال مطرح شد که به منظور ایجاد اشتغال، تسهیلات خوبی از سوی بانکها در نظر گرفته شده است که می توان طرحهایی را نیز برای توسعه تولید فرش به وزارت کار و امور اجتماعی ارایه و از شورا برای آنها مصوبه گرفت تا تسهیلاتی افزونتر از تسهیلات پیشین جذب شود.
غضنفری همچنین از جامعه فعالان فرش دستباف خواست تا در چگونگی افزایش میزان صادرات در عین حفظ همه ویژگیهای فرش دستباف ایرانی اندیشه کنند و پاسخی مناسب بیابند.
به گفته وی مقوله فرش دستباف را می توان از سه منظر هنر، صنعت و تجارت نگریست و باید ببینیم با بازنگری و تدبیر در کدامیک از این ابعاد می توان آینده بهتری را رقم زد.
وزیر بازرگانی همچنین بر استفاده از فناوری های نو برای افزایش بهره وری در تولید فرش دستباف تأکید کرد.
در ابتدای این دیدار، فیصل مرداسی (رییس مرکز ملی فرش ایران) با اشاره به آمار صادرات فرش دستباف در پایان سال 89 که از نظر وزنی و ارزشی با رشد همراه بوده است، در گزارش کوتاهی به مهمترین رویدادها و برنامه های مرکز ملی فرش ایران در سال گذشته اشاره کرد.
همچنین محمدرضا عابد (مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران) نیز در سخنانی به روند واگذاری شرکت سهامی فرش ایران و تغییرات پدیدآمده در این شرکت و فعالیت های سال گذشته اشاره داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد