فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

صادرات 311 میلیون دلاری فرش دستبافت در 7 ماهه ابتدای سالجاری

فیصل مرداسی امروز شنبه در همایش و کارگاه آموزش مسئولان ادارات فرش دستبافت در مشهد مقدس به تدوین طرح جامع فرش دستبافت اشاره کرد و گفت: این طرح هم اکنون در حال بازنگری است تا برخی موارد مورد نیاز در آن گنجانده شده و در نهایت استراتژی‌ها برای آینده فرش دستبافت مشخص شود.
    
    رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: طرح جامع فرش دستبافت با نگاه بومی سازی بازنگری شده است تا بتواند در 5 سال آینده با نقشه راه بومی، بدنه متخصص و بخش خصوصی توانمند پیاده سازی شود.    
    وی تصریح کرد: در این راستا تلاش شده است تا ارتباط مستمری بین مرکز ملی فرش ایران و تشکل‌های صادراتی و تولیدی فرش دستبافت برقرار شود و به همین دلیل هم شورای راهبردی فرش دستبافت در وزارت بازرگانی تشکیل شده و هر ماه به صورت مستمر جلساتی را برگزار می‌کند.

  به اعتقاد مرداسی، انجام هیچ کاری در عرصه صنعت فرش دستبافت بدون تعامل با تشکلها امکان پذیر نخواهد بود. و با تاکید بر ضرورت همراهی استانداران در مقوله فرش دستبافت، خاطرنشان کرد: نامه نگاری‌هایی با استانداران انجام شده است تا آنها در کمیته فرش استانها شخصاً حاضر شوند و بر همین اساس هم تفاهمنامه‌ای به امضا رسیده است.    
    وی ادامه داد: فرش دستبافت یک اولویت و جایگاه منطقی در بین سیاست‌گذاری‌های کلان کشور به دست آورده و برای اولین بار حکم مستقلی در برنامه پنجم توسعه دیده شده است.    
    رئیس مرکز ملی فرش ایران ابراز امیدواری کرد تا در فضای بودجه ریزی سالانه 5 سال آتی منابع مالی مطلوبی برای صنعت فرش دستبافت کشور لحاظ شود.    
    مرداسی در ادامه آمار صادرات فرش دستبافت در 7 ماهه ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: صادرات فرش دستبافت در این مدت به 311 میلیارد دلار رسیده است که 32 درصد رشد را نشان می‌دهد اما این شایسته جایگاه والای فرش دستبافت نیست و باید با تلاش مضاعف و توجه بیش از گذشته به بازار داخلی زمینه ای را فراهم کنیم تا فروش داخلی و خارجی این کالای گرانبها افزایش یابد.    
    وی در خصوص برگزاری جشنواره‌های فروش در نقاط مختلف کشور خاطرنشان کرد: این طرح در حال عملیاتی شدن است و با اقبال خوب بخش خصوصی و تعاونی مواجه شده است.    
    به گفته مرداسی، وزیر بازرگانی عملکرد مرکز ملی فرش ایران را با خط کش صادرات می‌سنجد و بنابراین باید تلاش شود تا این عملکرد نمره قابل قبولی دریافت کند.    
    وی با اشاره به تدارک نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای فرش دستبافت گفت: مهمترین برنامه در حوزه بازرگانی داخلی انجام تبلیغات و نگاه تخصصی و ویژه‌ای است که امید می‌رود ظرف یک ماه آتی قراردادهای خوبی برای تبلیغات فرش دستبافت ایرانی منعقد شود تا از نتایج آن در نمایشگاه دموتکس آلمان بهره برداری شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد