فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

پذیرش جوایز صادراتی به عنوان وثیقه صادرات برای صادرکنندگان نمونه

صادرکنندگان نمونه‌ای که هنوز جوایز صادراتی آنان پرداخت نشده است بر اساس مصوبه هیات دولت می‌توانند از جوایز معوق صادراتی به عنوان وثیقه‌ای برای صادرات استفاده کنند. 

 

  سیدکمال ‌سیدعلی در نشست مطبوعاتی با بیان این مطلب اظهار داشت: سال گذشته صندوق ضمانت صادرات ایران 14 درصد از صادرات کشور را تحت پوشش بیمه‌‌ای درآورده است.
    مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران افزود: این صندوق توانسته رتبه نخست منطقه را در پوشش بیمه‌‌ای صادرات به خود اختصاص دهد.
    وی با تاکید بر رفع مشکل انتقال ارز فعالان اقتصادی، بیان داشت: در همین راستا عدم انتقال ارز نیز تحت پوشش بیمه‌‌ای قرار داده شده است و صادرکنندگان دیگر نگرانی در این خصوص نخواهند داشت.
    وی با اشاره به مصوبه جدید کمیسیون اقتصادی دولت و شورای عالی صادرات، تصریح کرد: براساس این مصوبه، صادرکنندگانی که جوایز صادراتی خود را دریافت نکرده‌اند می‌تواند از مطالبات خود به عنوان وثیقه در صندوق ضمانت استفاده کنند.

این مقام مسئول عمده صادرات ایران را به کشورهای چین، عراق، افغانستان و هند دانست و اذعان داشت: در حال حاضر صادرات به 153 کشور دنیا تحت پوشش بیمه‌ای صندوق ضمانت صادرات قرار دارد.
    رئیس هیئت مدیره صندوق ضمانت صادرات، رشد پوشش‌های بیمه‌‌ای را لازمه ایجاد و کاهش تورم دانست و اظهار داشت: در صدد گرفتن مصوبه‌‌ای خاص برای پوشش بیمه‌‌ای محصولات پتروشیمی هستیم تا شرکت پتروشیمی که در سال گذشته در اختیار دولت بوده و امسال به بخش خصوصی واگذار شده است، با ارائه تسهیلاتی حاضر به همکاری با این صندوق شود.
    وی حجم پوشش‌های بیمه‌ای صندوق در 6 ماهه نخست سال‌جاری بدون احتساب پتروشیمی را 249 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حدود 75 درصد رشد داشته است.
    به گفته سیدعلی، حجم پوشش بیمه‌ای صندوق در سال گذشته با احتساب صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیارد و100 میلیون دلار بوده است.
    وی کل خسارت‌های پرداختی صندوق ضمانت صادرات را 16 میلیون دلار عنوان کرد و بیان داشت: میزان خسارت‌های پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 171 درصد افزایش داشته است.
    رئیس صندوق ضمانت صادرات در پایان به بازیافت خسارت پرداختی 10 میلیون دلاری در شش ماه نخست سالجاری اشاره و گفت: میزان سود حاصل از فعالیت‌های صندوق با 140 میلیون دلار سرمایه در سال گذشته در حدود 70 میلیارد تومان بوده است 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد