فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

سالانه حدود دو میلیون متر مربع فرش دستباف در افغانستان ؟!

کابل- رییس اداره توسعه صادارات افغانستان اعلام کرد:سال گذشته ‪ ۶۰۰‬هزار مترمربع فرش دستباف از این کشور صادر شد که ‪ ۸۳‬درصد آن از طریق پاکستان روانه بازارهای جهانی شده است.

به گزارش روزپنجشنبه ایرنا، در بیانیه این اداره به نقل از احمد جاوید آمده است: در حالیکه صنعت بافت فرش در پاکستان رو به گسترش است، تولید این محصول با وجود نقش زیادی که در اقتصاد خانوارهای افغان دارد، در افغانستان رو به کاهش است.

به گفته وی فرشهای دستباف افغانستان در حالیکه از کیفیت بالایی برخوردار است به نام پاکستان روانه بازارهای جهانی می‌شود.

یکی از دلایل این امر نبود واحد شست و شو و بهسازی فرش دستباف پس از تولید در گارگاههای فرشبافی افغانستان است که روز گذشته عملیات اجرایی نخستین واحد آن در کابل آغاز شد.

این واحد با پیش بینی ‪۲/۵‬میلیون دلار سرمایه‌گذاری اولیه با حضور شماری از اعضای هیات دولت ازجمله انور الحق احدی وزیر تجارت و صنایع، هدایت امین ارسلا وزیر ارشد حکومت کرزی در کابل شروع شد.

گفته شد که یک شرکت خصوصی آمادگی خود را برای راه اندازی ‪۱۵‬مرکز دیگر با ‪۳۳‬میلیون دلار سرمایه‌گذاری در سطح کشور اعلام کرد که با تکمیل این واحدها فرش افغانستان مستقیما در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

احدی، وزیر تجارت و صنایع افغانستان با اشاره به نقش صنایع دستی در اقتصاد خانوارهای افغان، میزان صادرات کشورش در سال قبل را ‪ ۴۰۰‬میلیون دلار اعلام کرد که ‪۱۵۰‬میلیون دلار آن را فرش دستباف تشکیل می‌دهد.

وزیر پیشین دارایی با بیان اینکه فرش افغانستان ضمن برخورداری از شهرت جهانی، قادر به رقابت در بازارهای جهانی است، افزود:محصولی باید تولید شود که قادر به رقابت با تولیدات دیگر کشورها باشد و یکی از این فراورده ها، می‌تواند فرش دستباف باشد.

سالانه حدود دو میلیون متر مربع فرش دستباف در افغانستان تولید می‌شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد