فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

گفتگوی تفصیلی رییس مرکز ملی فرش ایران با شابا

رییس مرکز ملی فرش از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با بانک ملی و کشاورزی و در نظر گرفتن 200 میلیارد ریال   تسهیلات به دست‌اندرکاران فرش از سوی این بانک‌ها خبر داد و افزود : با توجه به رشد صادراتی در ماه‌های اخیر و بازگشت رونق به بازار فرش پیش‌بینی می‌شود امسال نقدینگی خوبی برای فعالان این بخش فراهم شود.

سنجش عملکرد مرکز ملی فرش با خط‌کش صادرات‌، وضعیت بازار فرش‌، میزان صادرات‌، برگزاری نمایشگاه‌، ثبت ملی و بین‌المللی فرش‌، شکل‌گیری واحدهای تولید متمرکز فرش و تسهیلات بانک‌ها به دست‌اندرکاران فرش، محورهای گفت‌و‌گوی شبکه اطلاع‌رسانی بازرگانی ایران (شابا) با فیصل مرداسی رییس مرکز ملی فرش است که در پی می‌آید:

فیصل مرداسی با اشاره به سخنان وزیر بازرگانی و سنجش عملکرد مرکز ملی فرش با خط‌کش صادرات، گفت: صادرات انتهای یک زنجیره است از این‌رو افت و خیز در آن، نوسانات کل زنجیره را نشان می‌دهد و وزیر با مبنا قرار دادن صادرات، عملکرد کل زنجیره را از تولید تا توزیع را بررسی می‌کند.

وی افزود: به‌طور قطع زمانی که سلیقه‌یابی، طراحی، تولید و یاتوزیع فرش با مشکل مواجه شود نتیجه آن را در شاخص صادرات شاهد خواهیم بود. لذا شاخصی که انتخاب شده است متاثر از عملکرد کل زنجیره فرش است.

به گزارش شابا، وزیر بازرگانی در مراسم معارفه رییس مرکز ملی فرش اعلام کرده بود که عملکرد این مرکز با خط‌کش صادرات سنجیده خواهد شد و افزایش آن نشان از بهبود وضعیت و کاهش آن بیانگر ایجاد مشکلات در زنجیره فرش است.

 

** بازگشت رونق به بازار فرش

مرداسی در ادامه تصریح کرد: میزان صادرات فرش ارتباط مستقیمی با وضعیت اقتصادی بازارهای هدف که عمدتاً کشورهای توسعه‌یافته می‌باشند، دارد به طوری که رونق اقتصادی موجب افزایش صادرات و ایجاد رکود نیز سبب کاهش صادرات می‌شود.

این مقام مسوول با اشاره به رکود اقتصادی و بحران‌های مالی در سال‌های 2008 و 2009، اظهار داشت: چندین سال است که رکود مزمنی بر اقتصاد کشورهای غربی سایه‌ افکنده است که این بحران‌ها در سال‌های 2008 و 2009 به اوج خود رسید و در پی آن کاهش صادرات فرش را به عنوان یک کالای لوکس شاهد بودیم. از این رو این سال‌ها، دوران خوبی برای فرش دستبافت ایران نبود.

مرداسی خاطرنشان کرد: هم‌زمان با بهبود شرایط اقتصادی کشورهای غربی، صادرات فرش دست‌بافت نیز رونق یافت و رشد صادرات در ماه‌های انتهایی سال 2009 و ابتدای سال 2010 گواه این مطلب است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد