فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

گنجینه فرش ایران به دامان میهن بازگشت





بیست تخته از فرش های گنجینه نفیس موزه فرش ایران پنج شنبه 27 می 2010 تحت نظر پلیس و در شرایط امنیتی کامل به تهران بازگشت.
این گنجینه که شامل 20 تخته از زیباترین و نفیس ترین فرش های ابریشمی موزه فرش (به ویژه یک تخته فرش صفوی 400ساله سوزن شیرد اصفهان) بود. توانست با تصمیم درست و به جای مدیران فرش کشور برای اولین بار به خارج از ایران راه پیدا کند و در موزه ایی دگرخارج از ایران در برابر چشمان حیرت زده بازدید کنندگان و دست اندرکاران فرش ایران به نمایش درآید.
در این راه خطیر چهار ستون اصلی برگزار کننده این همایش موزهایی همیشه ماندگار، یعنی موزه فرش ایران و موزه ابریشم ژاپن، مرکز ملی فرش ایران، اتحادیه فرش دستباف ایران در ژاپن حول محوریت و مرکزیت سفارت جمهوری اسلامی ایران به شگرف کاری را خلق نمودند که یاد آن تا نسل ها در خاطره ها خواهد ماند.
از این رواتحادیه فرش دستباف ایران در ژاپن از طرف خود و موزه ابریشم ژاپن از تمامی دست اندرکاران و حامیان این همایش فرهنگی عظیم خاصه سفارت و سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر سید عباس عراقچی، رایزن محترم سفارت ایران سرکار خانم افسانه نادی پور، ریاست محترم موزه فرش ایران جناب آقای پرویز اسکندر پور، امین اموال این موزه سرکار خانم نسترن نیک نژاد،ریاست محترم مرکز ملی فرش ایران جناب آقای فیصل مرداسی و معاونت بازرگانی این مرکز جناب آقای علی ملکی جو و تمامی دیگر دوستداران و همکاران فرش دستباف ایران که در راه آوردن این گنجینه به ژاپن را هموار نمودند صمیمانه کمال تقدیر و تشکر را دارد.

 

 اتحادیه فرش دستباف ایران در ژاپن با همکاری موزه ابریشم ژاپن، عزم را جزم نمود و با حمایت و همت و پشتیبانی دیگر سازمان ها و نهاد های بزرگ و برجسته ی ایرانی و ژاپنی بخصوص سفیر محترم دکتر سید عباس عراقچی و سفارت محترم جمهوری اسلامی ایران در توکیو ، موزه فرش ایران ، مرکز ملی فرش ایران  به مدت یک ماه موزه ای را درباب فرش و دیگر دست بافته های ابریشمی،برای نخستین بار در ژاپن تدارک دید پس ازماه ها تلاش و کوشش شبانه روزی سرانجام شاهد برگزاری بزرگترین و تنها موزه فرش ایران در خارج از ایران  شدیم. نمایشگاهی غرور آفرین و ملی موزه ای در خور تحسین برای اولین بار نه تنها در کشوری چون ژاپن بلکه افتخار آفرین و برای اولین بار در دنیاعلاوه براین 20 قطعه از نفیس ترین فرش های دستباف ابریشمی تاریخی موزه ملی فرش ایران که برای نخستین بار از کشور خارج شدند، به نمایش درآوردن قالی "سوزن شیرد" بافته شده در عصر صفوی توسط هنرمندان اصفهانی متعلق به مراسم نیمه مذهبی شهروندان ژاپنی با عنوان "گیون ماتسوری" در شهر تاریخی کیوتو ژاپن که برای نخستین بار از این شهر تاریخی برای به نمایش گذاشتن در کنار دیگر دستبافته های ابریشمی کهن ایرانی در موزه ابریشم به این همایش گره چهارصد ساله ایران و ژاپن آورده شد، جلوه دیگری از فرهنگ و هنر کهن ایرانی را برای علاقه مندان به نمایش گذاشت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد