فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

سال گذشته 493 میلیون دلار فرش دستباف از کشور صادر شد

کرمانشاه - معاون مرکز ملی فرش ایران در سومین جشنواره فرش دستباف استان کرمانشاه از صادرات 493 میلیون دلاری فرش دستباف ایران به بازارهای جهانی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا عابد روز یکشنبه گفت:‌ آمار صادرات فرش دستباف ایران بسیار بیشتر از این است چون بخش عمده صادرات ما چمدانی انجام می شود ( حتی به کشور روسیه و کشورهای عربی ) و از آن جا که این آمار در جایی اظهار نمی شود، برآورد ما از صادرات فرش دستباف ایرانی چیزی حدود 600 تا 650 میلیون دلار می باشد.

 

وی گفت: در سال 88 آمار ما در زمینه صادرات فرش دستباف رشد بسیار خوبی داشت بطوریکه در سال گذشته توانستیم نسبت به سال 87 از نظر ریالی از رشدی حدود 16/8 درصد را شاهد باشیم.

وی افزود: خوشبختانه روند نزولی کاهش وزنی صادرات فرش در سال 87 متوقف شد و در سال 88 رشدی معادل 2/3 درصد از نظر وزنی افزایش صادرات را داشتیم.


عابد تلاش در راستای شناسایی و رفع مشکلات، بازار شناسی، بازاریابی و تبلیغات را مهمترین فعالیت های مرکز ملی فرش ایران در زمینه افزایش میزان صادرات فرش دستباف دانست و گفت: براساس برنامه ریزی هایی که داشتیم روند صادرات را از نظر ریالی و وزنی افزایش داده ایم.


وی گفت: امیدواریم این رشد را نیز در سال 89 ارتقا دهیم و در سال های آتی نیز شاهد افزایش بیش از پیش عرضه و صادارت فرش دستباف ایرانی در بازارهای جهانی باشیم.


عابد در ادامه با اشاره به برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت مرکز فرش ایران، ابراز امیدواری کرد: با اجرای این برنامه ها بتوانیم در زمینه رونق فرش ایران و توسعه صادارت آن نقش ارزنده ای داشته باشیم.


وی با بیان اینکه صادرات فرش دستباف در بین صادرات غیرنفتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: باید فعالیت های گسترده ای را داشته باشیم که بتوانیم نسبت به گسترش و توسعه عرضه فرش دستباف در بازارهای جهانی برنامه ریزی کنیم.


عابد افزود: در این راستا در مرکز ملی فرش برنامه ریزی هایی را داشتیم که امیدواریم با همکاری همه دست اندرکاران، تشکل ها و مسوولان بخش خصوصی آمار صادرات این کالا را ارتقا دهیم.


وی، ثبت مناطق جغرافیایی را از جمله این برنامه ها عنوان و تصریح کرد: با این کار می توان از تقلید رقبای فرش ایران جلوگیری کرد.


عابد دیگر فعالیت مرکز ملی فرش ایران را ثبت علایم فرش دستباف ایرانی ذکر کرد و افزود: این امر کمک می کند تا رقبا نتوانند از علایم و نقش و نگارهای فرش ایران استفاده کنند.


وی شناسنامه دار کردن فرش دستباف ایرانی در جهت حمایت از تولیدکنندگان، شناساندن و تبلیغات در بازارهای جهانی در جهت حمایت از عرضه کنندگان فرش ( چه در بازار و چه در نمایشگاه های بین المللی) را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که مرکز ملی فرش ایران قصد دارد در سال جاری در راستای تولید و عرضه هر چه بیشتر فرش ایرانی در بازارهای جهانی داشته باشد تا با طیف گسترده تری فرهنگ استفاده از فرش دستباف و روند عرضه در بازارهای هدف را گسترش دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد