فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

سفیر ایران: سهم صادرات فرش دستباف ایرانی به ژاپن بایدافزایش یابد

   توکیو - سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن روز شنبه، گفت: با توجه به بازار ‪ ۱۳۰‬میلیون نفری و ثروتمند ژاپن ، سهم صادرات فرش دستباف ایران به این کشور باید افزایش یابد.
    
    به گزارش ایرنا، سیدعباس عراقچی در نشستی که با حضور فیصل مرداسی رییس مرکز ملی فرش ایران و اعضای هیات مدیره فرش ایران در ژاپن در محل اقامتگاه سفیر ایران در توکیو برگزار شد، افزود: سهم صادرات فرش دستباف ایرانی به ژاپن در سال گذشته (‪ (۱۳۸۸‬در حدود ‪ ۲۰‬میلیون دلار بود که با توجه اینکه این کشور از جمله کشورهای ثروتمند و پر جمعیت قاره آسیا است، سهم ما در این بخش باید بسیار بیشتر از سهم کنونی باشد.
    
    عراقچی اظهارداشت: باید تلاش کرد تا این سطح را افزایش داد اما دغدغه اصلی ما در این است که چه کار باید کرد تا مسیر حضور گسترده حضور فرش‌های نفیس ایرانی در ژاپن افزایش یابد.
    
    وی با بیان این که همواره به دنبال یافتن این علت بوده ایم، گفت: اگر فرشی کیفیت ندارد و می‌تواند به خراب کردن بازار تجار و بازرگانان ایرانی فعال در عرصه فرش دستباف ایرانی در ژاپن بیانجامد، باید از ورود آن جلوگیری کرد. 
    

    وی افزود: مرکز ملی فرش و گمرک ایران باید به طور جدی بر کیفیت فرش‌های دستباف صادراتی ایرانی به خارج از کشور تاکید کند .
    
    وی خاطرنشان کرد : فرش یکی از بهترین و مهمترین نمادهای فرهنگ و هنر ایرانی است که ترکیبی از هنرهای منحصر بفرد ایرانی نظیر طراحی ،رنگ آمیزی ، نقاشی و بافندگی را در خود دارد.
    
    وی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از فرشهای تاریخی ابریشمی ایرانی در موزه ابریشم یوکوهاما در مجاورت توکیو ، اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با موزه ابرایشم ژاپن یک مجموعه بسیار زیبا ، نفیس و جذابی از فرهنگ و هنر هنرمندان ایرانی درطول تاریخ گذشته و معاصر یعنی فرش ایرانی را درمعرض دید شهروندان ژاپنی علاقه مند به فرهنگ و هنر ایرانی قرار داده ایم عراقچی با بیان این که از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه معرفی گوشه ای از فرهنگ و هنر ایرانیان در طول تاریخ به شهروندان ژاپنی است، گفت:
    همیشه مهمترین نماد تاریخ و فرهنگ و هنر ایران، فرش ایرانی بوده و از جمله اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه نیز به نمایش در آوردن بخشی از این هنر ارزشمند ایرانی در بخش فرشهای ابریشمی است.
    
    به گفته عراقچی، هر فرش ایرانی که به خانه یک شهروند ژاپنی وارد شود با خود تاریخ ،هنر و فرهنگ ایرانی را به خانه‌های آنها وارد می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد