فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

عراقچی: باید برای گسترش فرش ایرانی در بازار ژاپن تلاش کرد

   توکیو- سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، گفت: باید برای گسترش فرش نفیس ایرانی در بازار ژاپن تلاش کنیم و به این هدف که هر خانه ژاپنی دارای یک فرش ایرانی باشد، برسیم.
    
    به گزارش ایرنا، سیدعباس عراقچی روز جمعه در مراسمی که با حضور فیصل مرداسی رییس مرکز ملی فرش ایران ، اسکندرپور رییس موزه فرش ایران ، اتحادیه‌های فرش دستباف ایران و جمعی از تجار و بازرگانان ایرانی فعال در عرصه فرش دستباف برگزار شد، افزود: شهروندان ژاپنی علاقه مند به فرهنگ و هنر ایرانی هنگامی که مجذوب فرش دستباف ایران می‌شوند، به خرید یک فرش اکتفا نمی‌کنند.
    
    عراقچی، اضافه کرد: اگر فرش ایرانی به درستی به جامعه ژاپنی معرفی شود و جاذبه‌های آن به درستی بیان گردد آنها به خرید بیش از یک فرش روی خواهند آورد اما نکته مهم در این عرصه آن است که فرش ایران هنوز هم یک کالای لوکس و بنوعی فانتزی در ژاپن بشمار می‌رود و طبقه متمول ژاپنی که درآمد بیشتری دارند به خرید فرش ایرانی روی می‌آورند.

به گفته عراقچی، فرش ایرانی در ژاپن هنوز به عنوان یک کالای روزمره زندگی و یک کفپوش به آن نگریسته نمی‌شود بلکه به عنوان یک کالای بسیار شیکی که از تمدن پرشیا آمده و هنری است که باید آن را از دیوار خانه‌ها آویزان کرد و یا آن را در گنجینه‌ها نگه داشت، شناخته می‌شود.
    
    وی خاطرنشان کرد: باید فرش در ژاپن مردمی شود و در سطح مردم گسترده شود و تلاش کرد تا فرش نفیس ایرانی در ژاپن بخوبی معرفی شود و حتی کمیت آن نیز در این کشور افزایش یابد.
    
    سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، گفت: اگر معتقد هستیم که فرش نفیس ایرانی یک کالای فرهنگی هم هست، آن کالای فرهنگی نباید برای یک جامعه محدودی باشد بلکه باید در بین شهروندان این جامعه جای خود را بیابد و مردمی گردد.
    
    عراقچی با بیان این که برای این کار ما به فرهنگ‌سازی نیاز داریم ، خاطرنشان کرد: تبلیغات نیز بخشی از این فرهنگ‌سازی است و باید یک موج فرهنگی برای فرش ایرانی در ژاپن ایجاد کنیم.
    
    وی افزود: برای این که این موج فرهنگی ایجاد شود باید اقتضائات بازار ژاپن را یاد گرفت ، در این زمینه مطالعه کرد و دید که چگونه می‌شود این موج فرهنگی در خصوص فرش را در این کشور می‌توان ایجاد کرد و فرش را به جامعه ژاپن و در دل مردم این کشور جا داد.
    
    به گفته عراقچی، در این فرهنگ‌سازی ابتکارات بسیار متعددی وجود دارد که راه آن نیز از طریق اتحادیه‌های فرش دستباف در ژاپن است.
    
    وی با بیان این که در بحث ایجاد موج فرهنگی برای فرش ایرانی در ژاپن که یک کار فرهنگی و بسیار جدی است ما احتیاج به یک همراهی و وحدت داریم، گفت : نمایشگاه فرشهای ابریشمی تاریخی و نفیس ایرانی در موزه ابریشم یوکوهاما ، که به همت اتحادیه فرش دستباف ایران در ژاپن و تلاشهای سیداحمد شبیری رییس این اتحادیه و دیگر اعضای آن و با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران برپا شده است زمینه‌ای برای ایجاد این موج فرهنگی است.
    
    سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در ادامه خاطرنشان کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن آماده ارایه هر گونه کمکی به اتحادیه‌های فرش ایران در ژاپن و تجار و بازرگانان فعال در عرصه فرش ایرانی در این کشور است.
    
    عراقچی، گفت: تمام تلاشها برای آن است که جایگاه فرش ایران را در ژاپن بیش از پیش ارتقا دهیم و از هراقدامی که در راستای کمک به معرفی و پیشبرد جایگاه فرش ایران و فرهنگ و هنر ایرانی در این کشور کمک کند، حمایت می کنیم.
    
    وی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه فرشهای نفیس ابریشمی ایرانی در موزه ابریشم ژاپن شروع یک روند جدید است و ما باید قدمهای بعدی را بزرگتر برداریم.
    
    وی افزود: با توجه به این که شیوه‌های تبلیغ و اطلاع رسانی امروزه گسترش یافته است یکی از راههای مهم تبلیغ و اطلاع رسانی در مورد فرش دستباف ایرانی در بازار ‪ ۱۳۰‬میلیون نفری ژاپن، استفاده از سایتهای فرش ایرانی به زبان ژاپنی و ایجاد پایگاههای اطلاع رسانی در این زمینه در این کشور است.
    
    عراقچی پیشنهاد کرد: با توجه به این که جامعه ژاپن به کتاب و کتابخوانی توجه ویژه‌ای دارند، تجار و بازرگانان ایرانی فعال در عرصه فرش، اقدام به انتشار مجله‌ای در خصوص فرش به زبان ژاپنی کنند و سمینارها و همایشهایی در راستای شناساندن جایگاه فرش نفیس ایرانی در بازار ژاپن کنند.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد