فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

معاون صنایع دستی ادعا کرد: صنعت فرش به معاونت صنایع دستی کشور

 معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پیوستن صنعت فرش کشور به معاونت صنایع دستی با موافقت وزارت بازرگانی و پیگیری امور این صنعت از این پس از سوی این معاونت خبر داد.
    به گزارش ایرنا، "تهمینه دانیالی" در نشستی خبری اظهار داشت: با واگذاری امور صنعت فرش به معاونت صنایع دستی حوزه هنری، اقتصادی و بازرگانی این صنعت در این معاونت تجمیع می شود و هنرمندان از سردرگمی خارج خواهند شد.
    
    وی با بیان اینکه این توافق نامه در سال 89 عملیاتی می شود، توضیح داد: پس از این واگذاری، مرکز ملی فرش ایران و تمام ساختار و تشکیلات وابسته به صنعت فرش به تدریج زیرمجموعه معاونت صنایع دستی خواهند شد.

  دانیالی تاکید کرد که: عملیاتی شدن این امر مهم نیاز به حمایت ریاست جمهوری، وزارت بازرگانی، مدیران و معاونین وزارت خانه و سازمان میراث فرهنگی و همه ارباب رسانه دارد.
    
    منفک شدن فراوری سنگ های قیمتی از وزارت صنایع و معادن
    
    معاون صنایع دستی همچنین از منفک شدن بحث فراوری سنگ های قیمتی از وزارت صنایع و معادن و واگذاری امور آن به معاون صنایع دستی کشور خبر داد.
    
    دانیالی افزود: عملیاتی شدن این موضوع در موافقت با وزارت صنایع، نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت که از جمله آن می توان به رسیدگی به مشکلات هنرمندان و صنعتگران در یک مرکز و تجمیع امور آنها اشاره کرد.
    
    وی ادامه داد: در این خصوص همایش فراوری سنگ های قیمتی در اردیبهشت ماه سال 89 برگزار خواهد شد.
    
     تاسیس "شرکت مادر تخصصی صنایع دستی"
    
    وی از تشکیل شرکت مادر تخصصی صنایع دستی در سال آتی خبر داد و گفت: با تاسیس این شرکت و عضویت هنرمندان، بازاریاب ها، کارشناسان صادرات و همه اعضای فعال در حوزه صنایع دستی کشور، رسیدگی به نیازهای این صنعت تجمیع و مشکلات هنرمندان با سرعت بیشتری رسیدگی خواهد شد.
    
    دانیالی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی هنرمندان عدم شناخت از نیاز بازار و مخاطب محصولات صنایع دستی است، افزود: با تاسیس این شرکت گام های اولیه برای شناخت این نیازها و تولید محصولات مطابق با نیاز بازار برداشته خواهد شد.
    
    وی گفت: بحث ساختار این شرکت، مدیریت و مکان آن از سوی کارگروهی از کارشناسان از 2ماه پیش آغاز شده است و در سال آتی مشخص و عملیاتی خواهد شد.
    
    بیمه هنرمندان صنایع دستی
    
    دانیالی در مورد بیمه هنرمندان صنایع دستی گفت: اعتباری معادل 2 هزار میلیارد ریال از سوی مجلس شورای اسلامی برای بیمه این دسته از هنرمندان در سال 89 اختصاص یافته است که با جذب آن 100 هزار هنرمند صنایع دستی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
    
    اصلاح قوانین گمرکی در مورد صنایع دستی
    
    معاون صنایع دستی از اصلاح این قوانین در سال آتی و الحاق فصل جداگانه ای (فصل 99) به کتاب واردات و صادرات صنایع دستی خبر داد.
    
    وی افزود: برای مقابله با قاچاق صنایع دستی اصلاح قوانین گمرکی بعنوان راهکاری برای رفع مشکلات این حوزه در سال آینده اجرایی می شود.
    
    ایجاد موزه صنایع دستی
    
    دانیالی گفت: تاسیس این موزه برای عرضه و نمایش تولیدات "صنایع دستی معاصر" در دست پیگیری است و در سال 89 به نتیجه خواهد رسید.
    
    معاون صنایع دستی به برخی دیگر از اقدامات انجام شده در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: صد میلیون طرح پژوهشی امسال برای شناسایی مواد صنایع دستی مورد استفاده صنعتگران اختصاص یافته است.
    
    دانیالی افزود: همچنین 400 درصد رشد صادرات صنایع دستی، 4 برابر شدن بن خرید صنایع دستی بانک ها و کاهش وزن صادرات صنایع دستی از جمله این موفقیت ها است.
    
    ارایه تسهیلات بانکی به هنرمندان
    
    دانیالی اظهار داشت: در توافقی با صندوق مهر امام رضا (ع) مقرر شده است تا سقف 100 میلیون ریال با سود 4 درصد برای تجهیز کارگاه ها و خرید لوازم اولیه تولید محصولات به هنرمندان وام تعلق گیرد.
    
    وی افزود: همچنین در توافق با بانک های طرف قرارداد با وزارت کار و امور اجتماعی و بانک کشاورزی تسهیلاتی در قالب وام با سودی معادل 6 تا 8 درصد اعطا می شود.
    
    دانیالی توضیح داد: در سال جاری 70 میلیارد ریال به هنرمندان 30 استان کشور از سوی صندوق مهر امام رضا‌ (ع) اختصاص یافته است که امید می رود در سال آتی این میزان 50 درصد افزایش یابد.
    
    معاون صنایع دستی کشور به برخی اقدامات این معاونت برای نوروز سال جاری اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار یک هزار و 100 هنرمند تولید کننده صنایع دستی در نوروز سال جاری پیام تبریک "حمید بقایی" رییس سازمان میراث فرهنگی را به همراه هدیه ای دریافت و به این ترتیب از آنان تقدیر خواهد شد.
    
    معاون صنایع دستی گفت: همچنین در روز صنایع دستی این هنرمندان با مقام معظم رهبری ملاقات و 30 نفر از آنان از 30 استان کشور در حضور ریاست جمهوری تقدیر خواهند شد.
    
    وی همچنین به برپایی بازارچه های صنایع دستی اشاره کرد و اظهار داشت: 250 منطقه در سراسر کشور به برپایی بازارچه های صنایع دستی اختصاص یافته است که دارای یک هزار و 700 غرفه، 2 سالن ، 20 کارگاه و 26 سیاه چادر و آلاچیق برای ارایه صنایع دستی جامعه عشایری هستند.
    
    دانیالی افزود: همچنین 400 مورد از اماکن تاریخی در سال 89 به برپایی بازارچه های صنایع دستی و غرفه های فروش و عرضه این دسته از صنایع اختصاص می یابد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد