فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

نجات فرش دستباف در گرو نوآوری و خلاقیت است

تبریز- رییس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اقدامات سنتی، نجات دهنده فرش دستباف نخواهد بود ، گفت: برای ورود و حضور دربازارها در شرایط جدید باید ضمن برنامه ریزی و مدیریت دراین صنعت ، نوآوری ایجاد کرد.

صادق نجفی روز سه شنبه در سومین جشنواره گره زرین قالی آذربایجان با اشاره به سهم استان در تولید فرش کشوراظهار داشت:امسال درآذربایجان شرقی به 95 هزار و751 نفر کارت قالیبافی و به 20 هزار و247 نفر پروانه کسب تولیدی و خانگی صادر شده است.

وی با تاکید برصادرات فرش ایرانی افزود : برای رقابت دردنیای فرش باید هنرمندان و تجار شناخت دقیقی از مقطع زمانی داشته باشند چرا که با ورود تکنولوژی به دنیای مدرن امروزی سلایق مردم نیز تغییر یافته است.


وی با اشاره به صادرات 200 میلیون دلاری فرش استان طی سال گذشته افزود : برای دستیابی به رتبه های برتر دربازارهای جهانی نمی توان تنها از مرکز ملی فرش ایران انتظارداشت و دراین راستا کمک وهمفکری دولت و بخش خصوصی الزامی است.


رییس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی ادامه داد: دولت برای حمایت از صنعت فرش 200 میلیارد ریال برای قالیبافان از صندوق مهرامام رضا (ع) تسهیلات درنظرگرفته و در پرداخت سهام عدالت نیز تاکنون به بیش از 200هزار نفر دراستان سهام عدالت داده است.


نجفی با تاکید بر سهم 40 درصدی صادرات فرش استان اظهار داشت: طبق آمار سازمان بازرگانی 200 هزارنفر قالیباف به طور مستقیم و 300 هزارنفر به طورغیر مستقیم در صنعت فرش شاغل هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد