فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

وزیر بازرگانی: عملکرد مرکز ملی فرش با صادرات سنجیده مبشود


     وزیر بازرگانی گفت: عملکرد مرکز ملی فرش با خط کش صادرات سنجیده می‌شود چرا که افزایش و یا کاهش میزان صادرات فرش نشان‌‌دهنده عملکرد مثبت و منفی این مرکز است.
    به گزارش روزیکشنبه خبرگزاری اقتصادی ایران (econews.ir)،"مهدی غضنفری" در مراسم معارفه و تودیع روسای جدید و قبلی مرکز ملی فرش، افزود: بازارهای جهانی فرش نباید در دست رقبا رها شوند بلکه باید با ارائه مدل‌های جدید در عرصه رقابت که در آن خلاقیت، ابتکار و هوشمندی تبلور یافته به حفظ و گسترش بازارهای جهانی فرش پرداخت.
    وزیر بازرگانی در این جلسه از تعامل بسیار خوب رئیس سابق مرکز ملی فرش با ذینفعان خود تقدیر کرد و گفت: "مرتضی فرجی" همواره درصدد کسب توفیقات جمعی در حوزه فرش بوده است.
    غضنفری، تجمیع کلیه امور مربوط به فرش در این مرکز را اقدام مثبتی ارزیابی کرد و گفت: تمام امور مربوط به فرش از تحقیقات‌، بازاریابی، تولید و توزیع فرش در این مرکز جمع شده که این مشخصه اقدام مثبتی است.
    وی ضمن تاکید بر پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله طرح جامع فرش، راه‌اندازی سامانه هوشمند سفارش‌پذیری و پیگیری در نظر گرفتن اعتبار بیمه قالیبافان در ردیف بودجه سال آینده‌ تامین اجتماعی، افزود: انتظار می رود در حوزه فرش دستباف شاهد اتفاق تازه‌ای باشیم و با حفظ اصالت فرش ایرانی و ارائه مدل‌های جدید از رقابت در فکر نفوذ و پایداری در بازارهای جهانی باشیم.
    غضنفری شرکت سهامی فرش را پایلوتی در وزارت بازرگانی جهت پیاده‌سازی ایده‌های مرکز ملی فرش برشمرد و ادامه داد: از رئیس جدید مرکز ملی فرش انتظار می‌رود که برنامه منسجم و متفاوتی با سازمان توسعه تجارت ایران داشته باشد چرا که این سازمان تنها به دنبال تبلیغ و ترویج کالا است ولیکن از پژوهش در خصوص تار و پود فرش تا رقابت‌پذیری و بازاریابی به عهده این مرکز می‌باشد لذا از صفر تا صد این موضوع در عرصه صادرات و تولید باید طوری متفاوت مدیریت شود.
    وزیر بازرگانی با تاکید بر تعامل بیشتر با بخش خصوصی، گفت: مدل‌های ذهنی مرکز ملی فرش‌، علاوه بر پیاده‌سازی در شرکت سهامی فرش‌، می‌تواند با همکاری و پتانسیل بخش خصوصی نیز در این بخش به اجرا در آید.
    این مقام مسئول ادامه داد: برای حرکت در پله بعدی انتظار می‌رود رئیس جدید مرکز حداکثر ظرف 6 ماه با استراتژی مناسب، مشخص نماید که انجام چه کاری می‌تواند به مسیر جهانی شدن و حضور و کسب بازارهای هدف کمک کند و چگونه می‌توان فرش را به سکه‌ای رایج در بازارهای جهانی تبدیل کرد.
    در این مراسم با تقدیر از فعالیت های مرتضی فرجی رییس سابق مرکز ملی فرش، فیصل مرداسی بعنوان رییس جدید این مرکز معرفی شد،
    گفتنی است مرداسی پیش از این رئیس سازمان بازرگانی استان همدان بود.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد