فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

رئیس گروه بازارشناسی مرکز ملی فرش ایران: بازاریابی حلقه مفقوده ف

رئیس گروه بازارشناسی مرکز ملی فرش ایران گفت: بحث بازاریابی حلقه مفقوده در فرش دستبافت ایران است.
    
    به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی لطفی افشار ظهر امروز در دومین همایش بازارشناسی فرش دستبافت خراسان جنوبی با اشاره به مزایای فرش دستبافت ایران نسبت به فرش کشورهای رقیب اظهار داشت: فرش دستبافت ایران مزایای زیادی نسبت به فرش سایر کشورها دارد که این مزیت هم از نظر تنوع طرح هم از نظر نیروی انسانی ماهر و هم از نظر رنگریزی و پارامترهای دیگر است.
    وی افزود: ما در ایران 95 درصد کار را به خوبی انجام می‌دهیم ولی در مرحله پایانی یعنی بازار فروش اقدام مناسبی را انجام نمی‌دهیم و در این زمینه کشورهای رقیب از ایران جلوتر هستند مثل کشورهای هند و پاکستان که در این زمینه سیاست سفارش‌پذیری را اجرا کرده‌اند و موفقیت زیادی را نیز به دست آورده‌اند و با وجود اینکه در این کشورها در زمینه تولید مثل ایران در کارگاه‌های خانگی اکثر کار بافت فرش انجام می‌گیرد.
    رئیس گروه بازارشناسی مرکز ملی فرش ایران کلید این مشکل را مدیریت متمرکز در کارگاه‌های غیرمتمرکز دانست و گفت: ما در این زمینه باید دنبال راهکار باشیم نه مقصر و مهم‌ترین مشکل ما در این زمینه این است که سفارش‌پذیری نداریم و این در حالی است که فرش ایران مشتری زیادی در سراسر جهان دارد ولی از آنجا که نمی‌توانیم بر اساس سلایق مشتری به تعهدات خود عمل کنیم در این زمینه موفق نبوده‌ایم.
    لطفی افشار ادامه داد: برای حل این مشکل سال 86 گروه سلیقه‌یابی در مرکز ملی فرش ایران تشکیل شد که این گروه به بررسی وضعیت 75 کشور به عنوان بازار هدف پرداخت و شرایط هر کشور را بررسی و در غالب سی‌دی در اختیار تولیدکنندگان و تاجران فرش ایران که قصد شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی را دارند گذاشت و به این صورت این گروه به نوعی رابط تولیدکننده و بازار فروش قلمداد می‌شوند.
    وی تصریح کرد: از آنجا که 80 درصد فرش تولیدی ایران برای عرضه در بازار خارجی در نظر گرفته می‌شود و مشتریان خارجی نیز حداقل در هر پنج سال یک بار سلیقه خریدشان تغییر می‌کند ما هم باید به عنوان تولیدکننده با توجه به نیاز مشتری تغییراتی در کار خود داشته باشیم در حالی که در تولید فرش دستبافت در ایران اصلا به سلیقه مشتری توجه نمی‌شود و همین مسئله سبب می‌شود که ما بعضی بازارها را از دست بدهیم.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد