فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

یک تاجر فرش: محلهای فروش فرش کلاسیک در فروشگاههای آلمان کوچک شده

برلین-رییس اتحادیه واردکنندگان فرش مشرق زمین گفت:فروش فرشهای کلاسیک درآلمان واروپابامشکل مواجه شده است و فروشگاههای بزرگ محل‌های کوچکی را به این گونه فرش‌ها اختصاص می‌دهند.
    
    علی ایپکچیدرگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درباره آمار روز چهارشنبه اداره فدرال آلمان وقرارگرفتن ایران در رده دوم صادرکنندگان فرش بافته شده و انواع کفپوش به این کشور افزود : من به این آمارها خیلی اطمینان ندارم.مثلادرآماری که برای شش ماه اول سال گذشته درباره واردات فرش دستبافت به اروپامنتشر شده است، ترکیه در مکان نخست قرار دارد.در حالیکه اصلا ترکیه فرش دستبافت صادر نمی‌کند.
    
    وی افزود: این نشان می‌دهد که در درج این آمارها خیلی دقت نمی‌شود و مثلا فرش‌های ماشینی صادراتی ترکیه با متری حدود ‪۵‬تا‪۷‬یورو به عنوان فرش‌های دستبافت ثبت شده است.
    
    این تاجر فرش اظهار کرد: در عین حال در مقایسه با آمارهای اروپایی، آمار اداره فدرال آلمان از اطمینان بیشتری برخورداراست.
    
    بنابر اعلام روز گذشته اداره فدرال آمار آلمان، ایران پس از هند در رده دوم کشورهای صادرکننده قالی، گلیم و کفپوش به آلمان در ده ماهه نخست سال گذشته میلادی قرار داشته است.
    
    براساس این گزارش، در این مدت ‪۲‬میلیون و ‪۱۰۰‬هزار مترمربع فرش، گلیم و کفپوش بافته شده وارد آلمان شده است که ارزش آنها بالغ بر ‪۱۱۱‬میلیون و ‪۳۰۰‬هزار یورو بوده است.
    
    در این گزارش که در آستانه برپایی نمایشگاه دوموتکس از ‪۱۶‬تا‪۱۹‬ژانویه /‪۲۶‬ تا‪۲۹‬دی/ در شهر هانوفر منتشر شده، آمده است: ‪۸۰‬درصد این میزان واردات به ‪۴‬کشور هند، ایران، نپال و پاکستان اختصاص دارد.
    
    هند بااختصاص‪۴۴/۲‬درصد(چهل وچهار و دو دهم درصد)درصدازمیزان کل صادرات این کالا به آلمان در رده نخست قراردارد،ایران با‪۱۵‬درصد،نپال با‪۱۲/۴)‬دوازده وچهاردرصد)و پاکستان با ‪۸/۴)‬هشت و چهاردرصد)در رده‌های بعدی قرار دارند.
    
    ارزش فرش، گلیم و کفپوش صادر شده از هند به آلمان ‪۳۵‬میلیون و ‪۶۰۰‬هزار یورو،ایران ‪۲۸‬میلیون یورو،نپال ‪۱۴‬میلیون و ‪۳۰۰‬هزار یورو و پاکستان ‪۱۲‬ میلیون و ‪۹۰۰‬هزار یورو بوده است.
    
    درمدت مشابه سال ‪۲۰۰۸‬حدود‪۲‬میلیون و ‪۲۰۰‬هزار متر مربع از این کالا به ارزش ‪۱۱۹‬میلیون یورو وارد آلمان شده بود که هند با ‪۱‬میلیون و ‪۱۰۰‬هزار مترمربع به ارزش ‪۳۳‬میلیون یورو در رده نخست قرارداشت و نپال با ‪۴۰۰‬هزار مترمربع به ارزش ‪ ۱۸‬میلیون یورو و ایران با ‪۳۰۰‬هزار متر مربع به ارزش ‪۳۳‬میلیون یورو وپاکستان با ‪۲۰۰‬هزار متر مربع به ارزش ‪۱۸‬میلیون یورو در مکان‌های بعدی جای گرفته بودند.
    
    ایپکچی بابیان اینکه کاهش میزان فروش فرشهای کلاسیک تنها بر فرش ایران تاثیر نگذاشته است،یادآور شد: این مسئله بر صادرات دیگر کشورها نیز تاثیر منفی گذاشته است.
    
    وی با بیان اینکه اکنون در آلمان بیشتر فرش‌های ‪۷۰‬تا‪۸۰‬یورویی مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد، یادآور شد: اکنون فروش فرشهایی که به
    فرشهایشگیمعروف شده‌اند رونق زیادی دارد. این فرش‌های ارزان از پلی آمید و پلی استر بافته شده اند.
    
    ایپکچی با بیان اینکه این نشان می‌دهد که مردم به سمت خرید فرش‌های گرانقیمت نمی‌روند، یادآور شد:
    فرش‌های تولیدی ایران نیز به عنوان فرش‌های کلاسیک واصیل به دلیل کیفیت ومرغوبیت بالای آن در مقایسه با رقبا و در نتیجه قیمت بالا با کاهش فروش مواجه شده اند.
    
    وی با بیان اینکه بعد از برگزاری نمایشگاه فرشدموتکس در هانوفر می‌توان درباره بازار فرش در اروپا و آلمان بیشتر صحبت کرد، افزود: علاوه بر تاثیر قیمت بالا که مخصوص فرش‌های صادراتی ایران است، تبلیغات ضعیف نیز بر این صنعت تاثیر منفی داشته است.این درحالی است که کشوری مثل هند تبلیغات زیادی برای فروش این محصولات خود انجام می‌دهد.
    
    وی با اشاره به تورم و رکود جهانی موجود گفت: مسلما در این شرایط مشتریان به دنبال اجناس ارزانتر هستند.
    
    وی با درخواست از تولیدکنندگان و تاجران فرش ایران برای حضور در نمایشگاه دوموتکس گفت: انان با حضور در این نمایشگاه می‌توانند اطلاعات زیادی را درباره بازار فرش ، نیازهای آن و علایق مشتریان و تاجران بدست اورند. 

نظرات 6 + ارسال نظر
خالقی جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:39 ب.ظ http://hamedanmalayerfarsh.blogfa.com/

موفق و موید باشید ان شالله

بیاتی جمعه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 10:56 ب.ظ

سلام خسته نباشید:
میشه در رابطه با فروش فرش و تابلوفرش راهنماییم کنید
ممنون

امیراسماعیل میر دوشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:19 ب.ظ

سلام.ی شرکت تولیدی فرش دستباف هستم.برای فروش محصولاتم32 راهنمایی همکاری لازم دارم.ممنون

سلام چه نوع فرشی رو تولید میکنید مربوط به کدوم منطقه است

fateme شنبه 18 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:37 ب.ظ

باسلام
چطورمیتونم برای فرش دستبافم درالمان یاهرکشوردیگه ای مشتری بیداکنم؟
باتشکر

fateme.mohammadi00@yahoo.com

سلام
اولین مسله این که فرشتون باب المان یا حتی تجارت هست یا نه و دوم خود شما به طور مستقیم نمیتونید این کا انجام بدید باید به واسته ی تاجر این کار انجام بدید

سلام یکشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 03:07 ق.ظ

سلام
بنده یکسالی است کار خود را با شرکت تابلوفرش مینیاتور شهرستان تربت جام استان خراسان رضوی شروع کردم میخواهیم تا تلاش هایمان به نت

باتشکر

مریم شنبه 24 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 12:17 ق.ظ

سلام
چه نوع تابلدفرشی بیشتر توی المان بیشترفروش دارد ممنون میشم جواب بدین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد