فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

رایزنی با تولیدکنندگان متمرکز فرش دستباف در مرکز ملی فرش ایران

از صبح امروز جمعی از تولیدکنندگان متمرکز فرش دستباف در مجتمعهای قالیبافی با حضور در نشست مشترکی با مدیران مرکز ملی فرش ایران در این مرکز مشغول بحث و بررسی درباره وضعیت تولید، مشکلات فراروی آن و راهکارهای مطلوب هستند.
در آغاز این نشست، فیصل مرداسی (رییس مرکز ملی فرش ایران) بر شنیدن نظرات فعالان هنر- صنعت فرش دستباف برای اخذ تصمیمات درست و کارساز تأکید کرد و مرکز ملی فرش را خانه همه فعالان این عرصه دانست.
وی با برشمردن بخشی از مشکلات گریبانگیر فرش ایران، توجه به بخش تولید را به عنوان اولویت برشمرد و گفت: تاریخ فرش ما و افت و خیزهای آن به ویژه در دهه های اخیر و توجه به داشته ها و توانایی های مردان و زنان هنرمند و سخت کوش این سرزمین و تلاشهایی که در مرکز ملی فرش با مشارکت دلسوزان این هنر- صنعت صورت می گیرد، نوید رفتن به سوی افزایش تولید و صادرات را می دهد.
مرداسی افزود: اشتغالی پاک تر، کم هزینه تر و گسترده تر از فرش سراغ نداریم که در عین حال موجب پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می شود و در کنار این ها محصولی هنری را عرضه می کند. بنابراین باید این ویژگی ها به گوش دولت برسد تا حمایت بیشتری صورت پذیرد و برای نمونه یارانه تولید به سمت تولید فرش نیز سوق پیدا کند و در این راه مرکز ملی فرش به تنهایی و بدون کمک دلسوزان و فعالان این عرصه موفق نخواهد بود.
در ادامه این نشست مهدی کاتب (مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید مرکز ملی فرش ایران) انگیزه تشکیل این نشست را شنیدن مسایل و مشکلات تولیدکنندگان متمرکز بیان کرد و افزود: برای برنامه ریزی مناسب، باید از مشکلات آگاه باشیم تا بتوانیم برنامه هایی کاربردی تدوین کنیم.
وی همچنین گفت: هم اکنون سند راهبردی فرش دستباف در حال تدوین است و وقوف به مشکلات و مسایل فراروی تولیدکنندگان می تواند به تدوین بهتر این سند کمک کند.
در ادامه، نمایندگان تولیدکنندگان متمرکز که با حفظ تنوع جغرافیایی و پراکندگی در سطح کشور به این نشست دعوت شده بودند به بیان دغدغه ها و مشکلات خود در امر تولید پرداختند که این اظهار نظرها همچنان ادامه دارد.
عدم تخصیص مناسب تسهیلات، ناکافی بودن سرمایه در گردش، نبود مرجع دقیق و رسمی برای آمار در عرصه فرش، لزوم تبلیغات بیشتر برای فرش ایران و بحث بیمه بافندگان از مهمترین دغدغه های حاضران در این نشست است.

عکس:

نشست با تولیدکنندگان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد