فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

صادرات فرش دستباف در نیمه اول امسال به 265 میلیون دلار رسید

در نیمه اول امسال؛ 

 

صادرات فرش دستباف به 265 میلیون دلار رسید

صادرات فرش دستباف در نیمه اول امسال به 265 میلیون دلار رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیصل مرداسی گفت: ارزش صادرات فرش دستباف ایران در نیمه اول امسال به 265 میلیون دلار رسید که این امر نشان می دهد تحریم فرش دستباف ایران از سوی آمریکا، تاثیری در فروش این صنعت دستی در خارج از کشور نداشته است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: تحریم فرش دستباف و دیگر هنرهای دستی ایران توسط آمریکا مربوط به چند سال اخیر نیست و این تحریم‌ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به شکل‌های مختلف اعمال شده است.

وی تصریح کرد: در نیمه نخست امسال کل ارزش صادرات فرش در جهان یک میلیارد و 300 میلیون دلار بود که سهم ایران بیش از یک سوم این ارزش صادراتی بوده است.

به گفته مرداسی، مهمترین مشکل ایران در صادرات فرش، بی‌کیفیتی مواد اولیه، توجه نکردن بافندگان به سلایق خریداران و بازاریابی است که مرکز ملی فرش برای رفع این مشکلات، برنامه‌های آموزشی را برای تولیدکنندگان در دست اجرا دارد.

وی گفت: این مرکز برای کمک به فرشبافان و صادرکنندگان، تفاهم‌نامه‌ای برای پرداخت 500 میلیارد ریال تسهیلات با صندوق مهر امام رضا و 400 میلیارد ریال به بانک کشاورزی منعقد کرده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در مورد برنامه مرکز ملی فرش ایران برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی از کشورها از طرح و رنگ فرش‌های دستباف ایرانی گفت: این سازمان به دنبال ثبت جهانی طرح و نقوش فرش اصفهان است.

وی به حمایت‌های این مرکز برای مشارکت صادرکنندگان در بازارها و نمایشگاههای خارجی اشاره کرد و گفت: این سازمان 40 تا 70 درصد هزینه شرکت اتحادیه‌ها و صادرکنندگان فرش در بازارها و نمایشگاههای خارجی را متعهد می‌ شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد