فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

دیدار رییس مرکز ملی فرش ایران با فعالان فرش کردستان در سنندج

صبح شنبه فیصل مرداسی (رییس مرکز ملی فرش ایران) با دست اندرکاران فرش دستباف استان کردستان دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فیصل مرداسی پیش از ظهر امروز در دیدار با دست‌اندرکاران فرش دستباف استان کردستان در سنندج با بیان اینکه تبدیل فرش به عنوان اولویت اصلی در استان‌ها مهم‌ترین هدف مرکز ملی فرش ایران است، اظهار داشت: تفاوت‌های بسیاری در بینش مدیریتی استان‌ها وجود دارد و ما در سطح کشور در یک دسته‌بندی استان‌های کشور را در سه گروه استان‌هایی که فرش‌خیز نیستند، استان‌هایی که فرش‌خیزند و استان‌هایی که اسم و رسم مشخصی در زمینه فرش دارند، تقسیم کرده‌ایم که استان کردستان یکی از استان‌های اسم و رسم‌دار با فرش‌های خاص خود است.
وی با توجه به اهمیت فرش و فرش‌بافی در استان بر استفاده بهینه از منابع و تسهیلات در راستای توسعه فرش دستباف در استان تأکید کرد.
رییس مرکز ملی فرش ایران با توجه به پیگیری اعتبارات بخش فرش در سال جاری، بیان کرد: امسال در زمینه ارایه تسهیلات، بانک کشاورزی و صندوق مهر امام رضا(ع) نیز با اعتبارات مشخص شده‌اند.

مرداسی با بیان اینکه در زمینه آموزش‌ فرش‌‌بافی ما تغییرات عمده‌ای را در نظر داریم، افزود: امسال 5 استان در اولویت کاری ما قرار دارند که جزو پایلوت هستند و شیوه آموزشی این استان‌ها تغییر می‌کند.
وی تصریح کرد: سامانه ثبت سفارش فرش دستباف در آینده نزدیک آغاز به کار خواهد کرد و این سامانه بر مبنای دریافت نظرات واقعی ذی‌نفعان طراحی شده است.
رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی فرش برای موفقیت لازم است شرایط کنونی و آینده را به درستی درک کرده و نسبت به واقعیات این هنر ـ صنعت بی‌توجه نباشند.
مرداسی با تأکید بر ضرورت آشنایی تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف با فناوری‌های نوین، گفت: در حال حاضر شاهد تکثر جوامع و پیوستن کشورهای توسعه‌نیافته به گروه کشورهای پیشرفته هستیم، بنابراین لازم است تا ضمن توسعه به بازارهای سنتی حضور خود را در بازارهای جدید پررنگ‌تر کنیم.
رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه هم‌اکنون 49 نمایشگاه مورد حمایت مرکز ملی فرش ایران است، افزود: ثبت طرح و تهیه فیلم‌های مستند در زمینه فرش امسال در اولویت کاری ما قرار دارد و استان کردستان نیز در صورت همکاری استانداری می‌تواند برای تهیه فیلم مستند در زمینه فرش در راستای شناخت مشکلات فعالان عرصه مود حمایت قرار ‌گیرد.
مرداسی تصریح کرد: ما مسئول بومی کردن فناوری‌های نوین برای استفاده همگان در هنر ـ صنعت فرش ایران هستیم تا جایی که بسیاری از تجار و بازرگانان ما بتوانند از فضای نوین تجارت بهره کافی را ببرند.
در این جلسه دست‌اندرکاران فرش دستباف در استان کردستان مشکلات خود را با رییس مرکز ملی فرش ایران در میان گذاشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد