فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

رشد 50 درصدی صادرات فرش دستباف ایرانی طی پنج ماه نخست89

دبیرکل اتاق تعاون ایران خبر داد:
رشد 50 درصدی صادرات فرش دستباف ایرانی طی پنج ماه نخست89

خبرگزاری فارس: دبیر کل اتاق تعاون ایران با اشاره به رشد 50 درصدی فرش دستباف ایران طی پنج ماهه نخست سال جاری، تحقق این مهم را حاکی از کم‌ اثر بودن تحریم‌ها و ناشی از تحکم جایگاه فرش ایران به عنوان نماد هنر و صنعت منحصر به فرد ایرانی در بازار جهانی دانست.


 

حسین رحمانی‌نیا در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرش‌ دستباف ایران اظهار داشت: نقش تعاونیهای فرش دستباف در توسعه کمی و کیفی صنعت فرش و صیانت از فرصت‌های شغلی بسیار تأثیرگذار است.
وی ادامه داد:‌ "سفارش‌پذیری و ارائه طرح‌های جدید " دو حلقه مفقوده فرش دستباف ایرانی است که باید در کنار طرح‌های اصیل و سنتی به آنها دست پیدا کنیم چرا که با به‌روزرسانی طرح‌های اصیل ایرانی می‌توانیم انتظارات انواع سلایق را پوشش و جایگاه فرش دستباف ایرانی در بازارهای رقابتی را مجدد احیاء و تثبیت کنیم.
عضو شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با اشاره به رشد 50 درصدی صادرات فرش دستباف ایرانی طی پنج ماهه نخست سال جاری، خاطرنشان کرد: این امر نشانه کم اثر بودن تحریم‌ها و ناشی از تحکم جایگاه فرش ایرانی به عنوان هنر و صنعت منحصر به فرد در دنیاست.
وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه بافندگان و صادرکنندگان با ساختارشکنی و ایجاد تحول نوین در صنعت فرش دستباف کشور بتوانند زمینه‌ساز رشد چشمگیر سهم ایران در صادرات فرش دستباف شوند، تأکید کرد: البته وزارت بازرگانی و دستگاه‌های دولتی متولی باید در هدایت یارانه‌ها و سایر حمایت‌ها از فرش ایرانی در بازارهای مختلف تلاش مضاعفی را در دستورکار داشته باشند.
وی افزود: همکاری دستگاه‌های دولتی در اهتمام با سفارتخانه‌های ایران برای معرفی فرش ایرانی در مراسم‌ها و مناسبات گوناگون می‌تواند نقش به سزایی را در ترویج این محصول سنتی و اصیل ایرانی در مجامع بین‌المللی ایفا کند.
رحمانی‌نیا اظهار داشت: همکاری دولت و سیستم بانکی کشور موجب برآورد پتانسیل و ظرفیت درخوری می‌شود که از آن برای حل معضل تأمین منابع مالی مورد نیاز تعاونیهای فرش دستباف، بخشودگی جرایم، دیر کردهای معوقه، تقسیط طولانی مدت اصل دیون بافندگان فرش به بانک‌ها می‌توان بهره برد.
دبیرکل اتاق تعاون ایران و عضو هیئت عالی واگذاری در پایان مباحث مورد اشاره، از اولویت تعاونی‌ها برای تملک شرکت ملی فرش ایران از طریق واگذاری مدیریت حمایت کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد