فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

افزایش تسهیلات بانک ها در سال جاری

رییس مرکز ملی فرش از انجام مذاکراتی با برخی از بانک‌ها به منظور تسهیل روند ارایه تسهیلات به دست‌اندرکاران فرش خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در عرصه تسهیلات خیلی تحت فشاریم و تولیدکنندگان در زمینه تامین سرمایه در گردش با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: با توجه به رشد صادرات و رونقی که در بازار فرش ایجاد شده است توافقاتی با بانک‌های ملی و کشاورزی منعقد شده است و با توجه به امکاناتی که صندوق مهر امام رضا(ع) در اختیار دست‌اندرکاران فرش قرار می‌دهد پیش‌بینی می‌کنیم که امسال نقدینگی خوبی برای تولیدکنندگان فرش  فراهم شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته، کمکهای فنی و اعتباری مرکز ملی فرش ایران مربوط به بانک صادرات بوده است، ولی امسال تلاش ما بر این است که صندوق مهر امام رضا(ع)، بانک کشاورزی و بانک ملی نیز به یاری تولیدکنندگان و صادر کنندگان فرش بیایند و با اختصاص سرمایه در گردش و سرمایه ثابت، توسعه تولید و صادرات فرش را رونق بخشند. البته در این زمینه، موافقتنامه‌هایی از طریق وزارت بازرگانی با بانکها منعقد شده است که در حال پیگیری برای اجرایی شدن آنها هستیم. 

این مقام مسوول، سیاست مرکز ملی فرش را در سال جاری کمک به تولید از محل تسهیلات، با شناسایی تولیدکنندگان واقعی  عنوان کرد و ادامه داد : مرکز ملی فرش ایران، فردی را واجد شرایط  برای دریافت تسهیلات می داند که در حوزه تولید  فعالیت می‌کند ضمن اینکه براساس اطلاعات سازمانهای بازرگانی این افراد را برای ارایه تسهیلات به بانک‌ها معرفی خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین استانداران نیز باید در کارگروه‌های اشتغال برای توسعه اشتغال به ویژه در روستاها، برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش به مرکز ملی فرش کمک کنند.

وی با بیان این مطلب که بانک‌های کشاورزی و ملی بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از فعالان فرش در نظر گرفته‌اند، ادامه داد: تفاهم‌نامه با این بانک‌ها به امضا رسیده است و هم‌اکنون درمرحله تخصیص اعتبار و تقسیم آن بین استان‌ها و مذاکره برای اجرایی شدن کار هستیم.

 

سرمایه در گردش 100 درصدی

 وی اعلام کرد‌: براساس مصوبه هیات دولت، مرکز ملی فرش ایران اجازه دارد که در حوزه سرمایه در گردش و سرمایه ثابت، به صورت شناور عمل کند.

وی با بیان این مطلب که بیشتر دست‌اندرکاران فرش علاقه‌مند به استفاده از سرمایه در گردش هستند‌، ادامه داد‌: قالی‌بافان بر این باور هستند که سرمایه ثابت قیمت تمام شده فرش را افزایش می‌دهد از این رو با برنامه‌ریزی‌ها و مذاکرات انجام شده چنانچه فردی نیاز به 100 درصد سرمایه در گردش داشته باشد، آن را به صورت کامل تامین می‌کنیم.

مرداسی با تاکید بر اینکه برای اخذ تسهیلات از محل حساب ذخیره ارزی، ممنوعیت و محدودیتی برای صنعت فرش دستباف وجود ندارد، گفت: با توجه به ریسک بالای آن رغبتی برای استفاده از تسهیلات این صندوق وجود ندارد که البته دولت در حال انجام اقداماتی است تا این ریسک را برای تمامی بخش‌ها  کاهش دهد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد