فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: صنعت فرش از مسیرهای اعتلای اقتصادکشور

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ‌فرش را آمیخته با اقتصاد خواند و اظهار داشت: هر چند در این مسیر مشکلاتی وجود دارد اما فرش یکی از مسیرهای راهگشا و اعتلای اقتصاد کشور است.
    
    به گزارش واحد رسانه‌ای دفتر ارتباطات مردمی این نماینده مجلس، ارسلان فتحی‌پور در جمع قالیبافان منطقه خداآفرین‌ با اشاره به عدم توانمندی تولیدکنندگان و تجار در شناخت بازار مصرف تصریح کرد: ما نیاز به تحقیق و پژوهش داریم و در زمان حاضر فقدان یک پژوهشگاه در ‌ارتباط‌ با فرش محسوس است.
    وی، تبلیغات و بازاریابی را نیز در این مسیر مهم دانست و اظهار داشت: تبلیغ هدفمند و موثر برای مصرف‌کننده به ما فرصت معرفی در خارج از کشور را می‌دهد تا کالای خود را به طالبان آن معرفی کنیم.
    ‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس فرش را حیثیت ایران خواند و گفت: متاسفانه فرش ایران ‌در جهان ناشناخته مانده‌ در حالی که چین طرح‌های فرش ما را تولید و به دنیا صادر می‌کند.
    وی،‌ واردات فرش‌های ارزان چینی را برای تولیدکنندگان داخلی مخرب دانست و افزود: فرش‌های ارزانقیمت در حال گرفتن جای فرش‌های خوب هستند و باید فکری شود چون به کشور ما نیز وارد شده‌اند.
    فتحی‌پور تصریح کرد: ما در مجلس شورای اسلامی آماده هر‌گونه تبادل‌نظر با تولیدکنندگان هستیم تا بتوانیم مشکلاتشان را برطرف کنیم.

 وی گفت: فرش حاصل اندیشه اندیشمندان و نبوغ بسیاری از فرهیحتگان جامعه است که به دست بافنده شکل می‌گیرد.
    نماینده کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرش و برخی از هنرهای هم‌سنخ فرش می‌توانند در هر محلی فرهنگ ایرانی را معرفی کنند.
    فتحی‌پور، در بخش دیگری از سخنانش افزود: جنگل‌های منحصر به فرد طبیعی همچنین داشته‌های تاریخی می‌تواند کلیبر را به یکی از قطب‌های قدرتمند گردشگری تبدیل کند.
    نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و وضعیت تاریخی، کلیبر یکی از مناطق مهم گردشگری و تولیدات صنایع دستی در استان است و رشد گردشگری به توسعه حرفه‌های مختلف صنایع دستی و افزایش اشتغال و درآمدهای مردم نیز کمک شایانی می‌کند.
    فتحی‌پور، تشویق بخش خصوصی برای وارد شدن به مقولات مرتبط با گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های لازم را از اقدامات ضروری برشمرد و گفت: برای نتیجه‌بخش بودن این اقدامات لازم است فرهنگ گردشگری را نیز به شکل واقعی و صحیح مطرح و تبیین کنیم.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد