فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

در سومین جشنواره فرش دستباف قم، فعالان عرصه فرش در قم تجلیل شدند

 سومین جشنواره فرش دستباف استان قم پنجشنبه شب با حضور تولید کنندگان، بافندگان و صادرکنندگان فرش و تجلیل از برترین‌ها در موسسه اهل‌البیت(ع) قم برگزار شد.
    
    به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این همایش رئیس سازمان بازرگانی استان قم طی سخنانی اظهارداشت: باید به موضوع فرش به صورت اساسی نگاه کنیم و این صنعت بسیار مهم و اساسی به حساب می‌آید.
    حسن جمشیدیها گفت: فرش قم مورد توجه کشورهای دیگر است به گونه‌ای که 95 درصد از تولیدات فرش قم صادر می‌شود.
    وی ابراز داشت: باید موزه فرش در قم راه‌اندازی شود و در نمایشگاه بین‌المللی نیز سالی برای فرش و ارائه آن در نظر گرفته شود.
    در ادامه این جشنواره معاون استاندار قم نیز گفت: باید یک نظام جامع و کامل برای توسعه فرش در نظر گرفته شود تا به صورت بسته تمامی مسائل در آن تدوین شود.
    سیدرضا دهناد اظهار داشت: فرش قابلیت‌های گسترده‌ای دارد و باید در حوزه آموزش نیز توجه اساسی به مبحث فرش داشت.
    وی تصریح کرد: به هر میزان مرکز ملی فرش ایران برای رونق فرش قم اعتبار در نظر بگیرد، به همان میزان نیز استانداری اعتبار در نظر می‌گیرد تا شاهد رشد و تحول صنعت فرش در قم باشیم.
    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره گفت: باید جایگاه شغل قالی‌بافی در جامعه ارتقا یابد و از سوی دیگر نیز کسر شأن به حساب نیاید.

حجت‌الاسلام علی بنایی افزود: قالی‌بافی به عنوان یک هنر مطرح است که بانوان جامعه می‌توانند به ترویج این هنر بپردازند.
    وی ابراز داشت: هنر قالی‌بافی کاری بسیار ظریف است و در استحکام خانواده‌ها نیز موثر بوده و رسانه‌ها باید در معرفی این هنر به جامعه تلاش بیشتری کنند.
    وی ادامه داد: ضروری است به فرش به عنوان یک عنصر لطیف نگاه شود و از تولیدکنندگان و بافندگان فرش باید تقدیر و تشکر کرد که این هنر زیبا را به جامعه ارائه می‌دهند.
    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر بخواهیم از صنعت فرش قم حمایت کنیم باید به بافنده و تولیدکننده احترام گذاشته و ارج نهیم و جایگاه و کار آنها را از لحاظ اجتماعی یک جایگاه بسیار رفیعی بدانیم.
    حجت‌الاسلام بنایی افزود: قالی‌بافی هنری است که از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و نباید کسی این هنر و حرفه خود را مخفی کرده و از بیان آن امتناع کند.
    وی تاکید کرد: قالی‌بافی کسر شأن نیست، بلکه یک هنر بوده که بسیار ارزشمند است و باید آن را ارج نهیم.
    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرافت هنر قالی‌بافی بیان داشت: این هنر دارای ظرافت‌های بسیار خوب و مناسب است و مخصوص خانم‌ها نیز به حساب آمده و باید بانوان جامعه ما به آن توجه داشته باشند.
    وی ابراز داشت: قالی‌بافی و حرفه آن در استحکام خانواده بسیار موثر بوده و این شغل می‌تواند به عنوان یک کار هنرمندانه مورد توجه قرار گیرد.
    حجت‌الاسلام بنایی خواستار ترویج هنر قالی‌بافی در جامعه شد، اظهار داشت: رسانه‌ها در این راستا تلاش‌های خود را گسترده‌تر کرده و به تبلیغ و ترویج این هنر ظریف بپردازند.
    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انجام اقدامات پژوهشی در خصوص فرش لازم است و می‌توانیم با اقدامات پژوهشی و فرهنگی فرش را به دیگر کشورها معرفی کنیم.
    وی گفت: همچنین باید مشتری‌های خود را در دیگر کشورها حفظ کرده و شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم تا در خصوص صادرات فرش از سال‌های گذشته عقب نمانیم.
    همچنین رئیس مرکز ملی فرش ایران در این جشنواره گفت: شغل قالی‌بافی به هیچ عنوان کسر شأن نیست چون آثار همین قالی‌بافان در برترین موزه‌های دنیا به نمایش در می‌آید.
    فیصل مرداسی ادامه داد: قالی‌بافی به عنوان یک هنر به حساب می‌آید که باید به درستی به آن نگاه شود و جایگاه آن را باید برای مردم معرفی کرد.
    وی به برگزاری نمایشگاه اکسپو اشاره کرد و بیان داشت: در این نمایشگاه فرش دستباف ایرانی به نمایش گذاشته شده و فرشی نیز با نام مهر و دوستی بافته می‌شود.
    رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: در دو ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال گذشته در صنعت فرش رشدی معادل 28 درصد در ارزش و 16.5 درصد در وزن داشته‌ایم و پیش‌بینی می‌شود امسال 500 میلیون دلار رقم خالص صادرات فرش ایران باشد.
    مرداسی اظهار داشت: باید به موضوع بیمه قالی‌بافان نیز توجه اساسی شود تا شاهد رفع مشکلات این قشر از جامعه نیز باشیم.
    در پایان این مراسم از تولیدکنندگان، قالی‌بافان و همچنین صادرکنندگان نمونه استان تجلیل شد.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد