فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

‪ ۲۰۰‬هزار بافنده فرش و قالی امسال بیمه می‌شوند

تهران- سرپرست معاونت امور اجتماعی وزارت رفاه و تامین اجتماعی گفت:
امسال ‪ ۲۰۰‬هزار خانوار که از گروه بافندگان قالی و فرش هستند به همراه خانواده‌های تحت تکفلشان، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

صمد اله فیروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینکه در سال جاری ‪ ۸۰‬میلیارد تومان اعتبار برای بیمه قشر قالیباف و فرشباف اختصاص یافته است، افزود: ما در تلاش هستیم تا تمامی افرادی که به شکل مستقیم و غیرمستقیم در بخش فرش و زیرمجموعه‌های آن مشغول به فعالیت هستند را شناسایی کنیم.

فیروزی در عین حال گفت: البته افراد دست اندرکار بدانند که بیمه قالیبافان ، تمام افرادی که در زمینه فرش تخصص و یا مشغول کار هستند را در برنخواهد گرفت

وی ادامه داد: به عنوان مثال، خانم خانه داری که در منزل فرش می‌بافد و گواهینامه مهارت در این بخش ندارد، نمی‌تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیمه قالیبافان و فرشبافان مستلزم برخورداری از کارت مهارت از مکان‌های معتبر آموزشی است، گفت: این افراد باید کارت مهارت خود را از سازمان فنی و حرفه‌ای و مراکزی که زیر نظر این سازمان رشته فرش را تدریس می‌کنند، تقاضا و دریافت کنند.

فیروزی گفت: در واقع افرادی می‌توانند از این بیمه بهره مند شوند که به عنوان یک قالباف، فرشباف و یا کارشناس در این رشته‌ها به شکل رسمی شناسایی شده‌اند و کارت مهارت برایشان صادر شده باشد.

براساس آمار مرکز ملی فرش ایران، دو میلیون قالیباف در کشور وجود دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد