فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

عطای تسهیلات ارزان قیمت بانک توسعه تعاون

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور از مذاکره با بانک توسعه تعاون برای دریافت تسهیلات کم بهره به منظور ایجاد شبکه تامین و توزیع مواد اولیه و مورد نیاز بافندگان فرش و تجهیز کارگاه‌های تولید فرش خبر داد.

عبدالله بهرامی ـ مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور ـ در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون ایسنا اظهار کرد: در راستای واگذاری مسئولیت اشتغالزایی به وزارت تعاون با بانک توسعه تعاون برای کمک به قالیبافان کشور وارد مذاکره شدیم به این نحو که تسهیلات بانک توسعه تعاون با بهره کمتر از 12 درصد و اقساط پنج ساله در اختیار اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف قرار گیرد منتها این تسهیلات در قالب پرداخت وام نقدی به اعضا نخواهد بود و در قالب دیگری برای کمک به قالیبافان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه اتحادیه 2640 تعاونی تولیدی و 300 تعاونی تامین نیاز را تحت پوشش خود دارد بر این اساس درصدد هستیم تا تسهیلات دریافتی را برای تجهیز کارگاه‌های قالیبافی، ایجاد شبکه تهیه و توزیع مواد اولیه، تولید فرش منطبق با نیاز بازار مصرف و خرید فرش به کار بگیریم.

بهرامی ادامه داد: هدف ما از ارائه طرح مذکور این است که با استفاده از تسهیلات بانک توسعه تعاون یک شبکه توزیع مواد اولیه رنگرزی را راه اندازی کنیم و امور مربوط به طراحی، تولید و خرید و فروش فرش را خود برعهده بگیریم تا به این طریق بافندگان دیگر نگران فروش تولیدات خود نباشند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور خاطرنشان کرد: در طرحی که به بانک توسعه تعاون ارائه کرده‌ایم برای50 هزار نفر اشتغالزایی پیش بینی شده و از مرحله تولید فرش تا صادرات فرش را به صورت مستقیم در اتحادیه تقبل کرده‌ایم.

بهرامی گفت: این طرح به صورت مکتوب ارائه شده و به لحاظ مذاکرات حضوری نیز مورد موافقت قرار گرفته، منتها باید به تایید هیات مدیره بانک توسعه تعاون و وزیر تعاون به عنوان رییس مجمع بانک برسد، تا بتواند اجرایی شود.

وی درخصوص کم و کیف تشکیل شبکه توزیع مواد اولیه بافندگی نیز اظهار کرد: قرار نیست که یک اتحادیه یا تشکل جدید راه اندازی شود بلکه اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف به عنوان اتحادیه مرکزی با عضویت 2900 نفر در سطح کشور، مستقیما مواد اولیه را وارد و بر کیفیت تولید، طراحی، استفاده از رنگ‌های مرغوب در بافت فرش و صادرات نظارت می کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور در پایان تصریح کرد: یکی ازرویکردهای این طرح آن است که به این طریق از دادن وام‌های سه میلیون تومانی ِخوداشتغالی به مردم که متاسفانه افراد بیکار را بدهکار می کند، جلوگیری کنیم و این وا‌م‌ها را در جهت اشتغالزایی افراد جویای کار استفاده کنیم تا خودشان تولید کنند و اتحادیه مرکزی هم بدون واسطه تولیدات آنها را خریداری کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد