فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

حاشیه‌های بازدید رییس جمهوری از سالن ایران در اکسپوی شانگهای

اقتصاد. بازرگانی. اکسپو. حاشیه
شانگهای - رییس جمهوری کشورمان امروز جمعه و همزمان با روز ملی ایران در اکسپو ‪ ۲۰۱۰‬شانگهای با حضوردر سالن ایران مورد استقبال بسیار بازدید کنندگان داخلی وخارجی قرارگرفت .


* پیش از ورود دکتر احمدی نژاد گروه‌های مختلفی ازمردم چین با قرار گرفتن در مسیر اصلی حرکت خودروی حامل وی با تکان دادن پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران نسبت به حضور رییس جمهور ایران در کشورشان ادای احترام کردند .


* علاوه بر وزیر بازرگانی بعنوان متولی سالن ایران اکسپو ، وزرای فرهنگ وارشاد اسلامی ، نیرو ، راه و ترابری ، اقتصاد و امور دارایی ، رییس دفتر رییس جمهوری و دستیارارشد وی و سایرمعاونان و مسئولان وزارتخانه‌های مختلف ریاست جمهوری را دراین بازدید همراهی می‌کنند.


* سالن ایران در فضایی به وسعت دو هزارمتر مربع واقع شده و نمای این سالن نمادی از هنراسلامی - ایرانی است .


* هنگام ورود رییس جمهوری به سالن ایران در بخش آسیایی اکسپو و در جوار کشورهای لبنان و کره ، گروه چوب بازی ازاستان خراسان رضوی با لباس‌های محلی آن منطقه به اجرای برنامه ی سنتی پرداختند . این گروه هنرهای سنتی در روزهای اخیر به اجرای برنامه‌های متعدد هنری در سالن ایران پرداختند که با استقبال بسیار بازدیدکنندگان مواجه شده است .

 

رییس جمهور با حضور در محل دار قالی در سالن ایران با عنوان یک گره تا همدلی و یک گره زدن به این فرش دستباف سنتی نام خود را در میان خیل کثیر بافندگان فرش همدلی به ثبت رساند.

به گزارش ایرنا ، هر گره ازاین فرش دستباف از ابتدای نمایشگاه اکسپو توسط یک بازدیدکننده زده شده و قراراست این فرش تا پایان نمایشگاه بافته شود . وزیر بازرگانی نیز روز گذشته یک گره از فرش همدلی را بافت .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد