فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

چهارمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در محل دائمی نمایشگا‌های همدان

   چهارمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در محل دائمی نمایشگاه‌های همدان افتتاح شد.
    
    به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان، هنر فرشبافی ایران از دیرباز زبانزد خاص و عام در سراسر جهان بوده و هست.
    این هنر اصیل ایرانی در سال‌های گذشته فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و بسیاری بر اثر مسائل حاشیه‌ای موجود در آن به ورطه ورشکستگی افتاده‌اند و از تب و تاب بسیاری نیز کاسته شده است.

  مسائل و مشکلات حاشیه‌ای این صنعت شریف مسئولان را بر آن داشته است تا در راستای حمایت از این صنعت اقداماتی را اتخاذ کنند و در این میان برگزاری نمایشگاه از عمده‌ترین حمایت‌هایی است که می‌تواند این صنعت را از این ورطه نجات دهد.
    مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی همدان در مراسم افتتاح نمایشگاه فرش دستباف در همدان با اشاره به این نکته که نمایشگاه فرش پیش از آن که نمایشگاهی اقتصادی باشد، نمایش آثار ملی و هنر ایرانی‌ست که از تار و پود آثار به نمایش گذاشته شده در آن می‌‌توان نگاه ریزبین هنرمندان ایرانی را دریافت، افزود: در شرایطی که در چین طر‌ح‌های ایرانی را با استفاده از کارگران کم‌دستمزد به تولید می‌رسانند و در بازار جهانی به عنوان فرش ایرانی اما ارزان عرضه می‌کنند وظیفه اصلی ما برای حمایت از هنرمندان ایرانی که در تاریخ و تمدن ما را تار و پود می‌زنند، معرفی به جهانیان است تا بتوانند در این بین سره را از ناسره بشناسند.
    حمیدرضا یاری اضافه کرد: فرش ایرانی در جهان برنده شناخته شده است و بخشی از مخاطبان این نمایشگاه تجار و خریداران اروپایی هستند.
    وی تصریح کرد: به منظور حمایت از بافندگان فرش در ایران سعی بر آن بوده است تا با هماهنگی‌های صورت گرفته، هیئت تجار خارجی از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.
    مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی همدان با بیان این که در سال گذشته این نمایشگاه به خوبی برگزار و رضایتمندی خوبی حاصل شد، گفت: در سال جاری نیز با توجه به استقبال صورت گرفته و همچنین تجربه کسب شده تمامی تدابیر اتخاذ شده تا به بهترین وجهی این نمایشگاه اجرا شود.
    وی ادامه داد: در طول برگزاری این نمایشگاه که هنرمندان صنعت فرش از سراسر ایران در همدان حضور دارند نیز تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا میزبان خوبی برای این عزیزان باشیم.
    یاری خاطرنشان کرد: به جرأت می‌توان گفت که نمایشگاه فرش دستباف همدان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه فرش در ایران بوده و بازدید مسئولان کشوری از این نمایشگاه در سال گذشته نیز موید همین نکته است.
    وی تأکید کرد: با تاسیس سایت جدید نمایشگاهی در سال‌های آتی امید است بتوانیم بزرگ‌ترین نمایشگاه فرش دستباف در سراسر جهان را در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برگزار کنیم.
    «چهارمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف» 19تا 24 خردادماه جاری همه روزه از ساعت 15 تا 22 پذیرای بازدیدکنندگان است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد