فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

تعداد نقشه‌های فرش ایرانی، به قدری زیاد است که نمی‌توان نقوش ..

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه فرهنگ و هنر- اکبر هریسچیان، رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف، در پاسخ به این‌که چه تدبیری برای ثبت و ضبط نقشه و طرح فرش ایرانی در نظر گرفته شده می‌گوید: سال پیش به این فکر افتادیم که نقوش فرش ایرانی را به ثبت برسانیم اما تعداد نقشه ها به قدری زیاد است که نمی‌توان چنین کرد. از سوی دیگر با تغییر رنگ یا با تغییر یک گل به راحتی می‌توان نقشه را تغییر داد. در نتیجه تنها راه ممکن تولید فرش‌های نفیسی است که حتی بدون شناسنامه هم قابل شناسایی به عنوان فرش ایرانی باشند.

 
به گفته هریسچیان، هنوز حتی فرش‌های نفیس هم شناسنامه ندارند: دوره‌ای که سید علینقی خاموشی، رییس اتاق بازرگانی بود، تعدادی از تولیدکنندگان توانستند برای فرش‌های خود، شناسنامه تهیه کنند اما همین شناسنامه‌ها را هم هندی‌ها و چینی‌ها خریدند تا بافته‌های خود را به عنوان فرش ایرانی به فروش برسانند.
 
رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش، با اشاره به این‌که هر فرشی، تعریف و ارزش خاص خود را دارد می گوید: بعضی تولیدکنندگان فرش، نام خود را در ابتدا یا انتهای فرش ‌می‌بافند اما این روش هم کفایت نمی‌کند چراکه رفوگران به راحتی می‌توانند به بافتن این نشان بپردازند. در هر حال هر فرشی، تعریف و ارزش خاص خود را دارد و باید به تولید آثار ارزشمند روی آورد.
 
هریسچیان، براین باور است که روابط ایران با دیگر کشورها بر صادرات فرش و حمایت از حقوق تولیدکنندگان تاثیر می‌گذارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد