فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

اقدام سفیر ایران در ژاپن سرمشق مناسبی برای سایر سفرا است

   
    سید عباس عراقچی سفیر ایران در ژاپن در طول چند ماه میدان دار حرکتی بود که در نهایت منجر به اقدامی بزرگ و قابل تقدیر شد.
    برگزاری نمایشگاه فرش های ایرانی در موزه ابریشم توکیو کار بود بزرگی بود که گام اول آن را در اختیار گرفتن موزه ابریشم ژاپن شامل می شد. این حرکت در مقابل دو اقدام اساسی دیگر با همه ارزشی که داشته و دارد امری غیر قابل قیاس و کوچک محسوب می شود.
    این دو اقدام ارزشمند یکی رایزنی و پیگیری مستقیم و مستمر در جهت درخواست انتقال 20 قطعه از فرشهای نفیس موزه فرش ایران از داخل کشور بخ خارج - ژاپن - بود که پیش از این سابقه نداشت.
    اقدام دیگر درخواست انتقال و نمایش قالیچه 400 ساله ای بود که در معبد نگهداری می شد.
    در مجموع این حرکت خصوصا استقبال شهروندان ژاپنی از این نمایشگاه این اقدام را به حرکتی ارزشمند و بیاد ماندنی تبدیل ساخت که موجب خرسندی و مباهات دستاندرکاران فرش از جمله سایت اطلاع رسانی فرش ایران است.
    
    اقدام سید عباس عراقچی جدای از تاثیرات ماندگار و ارزشمندی که از این نمایشگاه بدست آمده و بازخورهایی که در آینده از آن قابل انتظار است، حامل پیام جدی دیگری است که مخاطبان آن سایر سفرای ایران در کشورهای مختلف جهان و بخش های اقتصادی سفارتخانه های ایران است.
    گرچه وزیر خارجه از این اقدام استقبال و عراقچی را مورد تشویق قرار داد ولی این مقدار برای نهادینه کردن نگاه خلاقانه و مسئولیت پذیر در میان سایر سفرا کافی نبوده و نیست.
    سایت اطلاع رسانی فرش ایران به نوبه خود این اقدام را ضروری و نشانه ای از حسن عملکرد و نگاه همه جانبه سفیر ایران در ژاپن تلقی کرده و مراتب قدردانی و سپاس خود را از ایشان ابراز و اعلام می نماید.
    
    مراتب این تقدیر و ضرورت و اهمیت کار انجام شده طی نامه ای از سوی سایت اطلاع رسانی فرش ایران و اتاق فکر فرش دستباف ایران به وزارت خارجه اعلام گردیده است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد