فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

برند دو فرش افشار تکاب و ریز ماهی خوی ثبت جهانی می شوند

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی از ثبت جهانی دو برند فرشهای افشار تکاب و ریز ماهی خوی در آینده نزدیک خبر داد.  

 

خوی، جعفر صادق اسکندی ظهر سه شنبه در سومین جشنواره گره زرین فرش دستباف در خوی افزود: این برند ها در کشور به ثبت رسیده وتلاش می شود با همکاری مسئولان کشوری در تمام دنیا فرشهای آذربایجان غربی با آرم استان به فروش برسند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 34 هزار کارگاه تولید فرش در استان دایر هستند و در آنها 105 هزار بافنده فرش دستباف فعالیت می کنند، اظهار داشت: در سطح استان سالانه بیش از 414 هزار متر مربع فشر بافته می شود.

این مسئول انواع فرش تولیدی در استان را پشمی، ابریشمی و گلیم عنوان کرد و افزود: این فرش ها در شهرستان های تکاب، خوی، میاندوآب، بوکان، شاهیندژ و ارومیه تولید می شوند.

گمرک ارومیه برای صادرات فرش اختصاصی شد

وی همچنین به اختصاصی شدن گمرک ارومیه برای صادرات فرش اشار ه کرد و گفت: با این اقدام از سال گذشته گمرک ارومیه در کنار گمرکات تبریز و مهر آباد تهران به صورت اختصاصی به صادرات فرش مبادرت می ورزند.

اسکندری به توجه ویژه سازمان بازرگانی به بیمه فرش بافان در استان اشاره کرد و افزود: در این راستا در استان شش هزار نفر از خدمات درمانی بهره مند شده اند که تلاش می کنیم این میزان در سالهای آتی رشد قابل توجهی بیابد.

رئیس سازمان بازرگانی استان برگزاری جشنواره فرش های دستباف در استان را فرصت ارزشمندی در جهت آشنا کردن مردم و مسئولان با این هنر و صنعت خاص ایرانی دانست.

34 هزار و 931 کارگاه در سطح آذربایجان غربی در تولید فرش دستباف فعال هستند و نزدیک به 105 هزار نفر در زمینه تولید فرش دستباف در استان فعالیت دارند.

هر سال بیش از 424 هزار مترمربع فرش دستباف در استان تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد