فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

493 میلیون دلار فرش به کشورهای خارجی صادر شد

فیصل مرداسی سه شنبه درحاشیه جشنواره فرستباف استان اردبیل در مشگین شهر درگفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: این میزان صادرات از نظر وزنی 2/5 درصد و از نظر ارزشی 16/8 درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن افزایش داشته است.
وی گفت: درفروردین ماه امسال نیز بیش از 13میلیارد دلار فرش به خارج صادر شده و پیش بینی می شود امسال سال خوبی از نظر صادرات فرش برای کشور باشد.
وی افزود: با هدف جلوگیری از کپی برداری فرش ایرانی توسط دیگر کشورها پروژه ثبت مالکیت معنوی طرح ها و نقوش فرش ایرانی بر اساس مناطق مختلف جغرافیایی کشور در دستور کارقرار گرفته و تاکنون نقوش چند استان علاوه برثبت در فهرست مالکیت ملی برای ثبت جهانی نیز معرفی شده است.

وی گفت: بزودی با همکاری سازمان بازرگانی و اتحادیه فرش دستباف استان اردبیل ثبت مالکیت معنوی فرش افشانه اردبیل با عنوان بیا تا گل برافشانیم عملی می شود.
وی سرشماری نشدن قالی بافان و کارگاههای قالی بافی در سرشماری های اخیر را عامل نبود آمار دقیق از تعداد بافندگان فرش درکشور دانست و از اجرای طرح سرشماری این صنف همزمان با سرشماری سال 1390خبر دادد.
وی گفت: براساس آمارهای غیر رسمی هم اکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در کشور به قالی بافی مشغول هستند که از این تعداد فقط 130 هزار نفر زیرپوشش بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی قرار دارند.
وی افزود: برغم مصوبه هیات دولت مبنی برارایه خدمات درمانی به بیمه شدگان این صنف سازمان تامین اجتماعی تاکنون این قانون را اجرا نکرده در حالی که در صورت اجرای این قانون تعداد زیادی از بافندگان زیرپوشش بیمه قرار می گیرند.
وی از انجام آزمون مهارت توسط سازمان فنی و حرفه ای و صدور کارت مهارت به بافندگان فرش خبر داد و پرداخت تسهیلات و ارایه سایر خدمات را از مزایای دارندگان این کارت ها ذکر کرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد