فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

آغاز بافت بزرگترین فرش دستباف دنیا

رئیس مرکز ملی فرش ایران بازار کشورهای برزیل، روسیه، چین، هنگ کنگ، آفریقای جنوبی و چند کشور عربی حوزه خلیج فارس را جزء اهداف صادراتی ایران عنوان و اعلام کرد به زودی بافت بزرگترین فرش دستباف دنیا توسط هنرمندان ایرانی آغاز می‌شود.

فیصل مرداسی در گفتگو با مهر گفت: ما همچنان بازارهای قدیمی صادرات فرش دستباف خود را مورد توجه قرار می دهیم و سعی داریم که در آنها تثبیت یا افزایش بازار را شاهد باشیم. در کنار این امر البته بر بازارهای جدید نیز تمرکز بیشتری خواهیم داشت و سعی می شود تا با برگزاری نمایشگاههای اختصاصی و کمک بیشتر به حضور بازرگانان در آنها حضور و نفوذ خود را در بازارهای هدف صادراتی جدید تقویت کنیم

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: این مرکز در حال حاضر یک طرح تحقیقی را در دستور کار خود قرار داده است که با توجه به شرایط ده سال گذشته بازارهای صادراتی فرش دستباف ایران بتواند استراتژی فرش دستباف ایرانی را برای حضور در هر بازاری تدوین کند.

وی تصریح کرد: در این طرح تحقیقی به دنبال آن هستیم که بازار موجود و متاثر از گذشته فرش خود را در کشورهای مختلف شناسایی کرده و برای آینده آن بازار، برنامه ریزی کنیم.

مرداسی اظهار داشت: در مورد بازارهایی که درآمد سرانه بالا و رشد ناخالص داخلی مطلوبی دارند، نیز تحقیقاتی صورت داده ایم و این بازارها مورد توجه ما است.

وی گفت: حضور در بازار برزیل، روسیه، چین، هنگ کنگ، آفریقای جنوبی و چند کشور عربی حوزه خلیج فارس در دستور کار قرار دارد.

مرداسی همچنین از آغاز تولید بزرگترین فرش دستباف دنیا توسط ایرانی ها در آینده نزدیک خبرداد و گفت: بافت فرشهای سفارشی و بزرگ پارچه در دستور کار ما قرار دارد.
 
وی از تولیدکنندگان بزرگ دعوت کرد تا مناقصات تولید فرشهای بزرگ پارچه کشورهای عربی را همواره مورد دقت قرار دهند و در بازاریابی برای جلب و ترغیب مساجد بزرگ کشورهای عربی برای استفاده و سفارش بافت فرش دستباف ایرانی، تلاش بیشتری داشته باشند.
 
مرداسی گفت: به زودی اخبار مثبتی برای آغاز تولید بزرگترین فرش دستباف دنیا توسط هنرمندان ایرانی به گوش همه خواهد رسید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد