فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش ایرانی در اکسپوی شانگهای نماد فرهنگ ملی ایران

یک خبرگزاری چینی در گزارشی به نمایش فرش‌های گران‌قیمت ایرانی در اکسپوی شانگهای 2010 پرداخت و نوشت: فرش زیبای ایرانی که اثری هنرمندانه و ظریف است تبدیل به دستمایه‌ای برای نمایش فرهنگ ملی این کشور در نمایشگاه اکسپو 2010 شانگهای شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، خبرگزاری JFDAILY چین در گزارشی عنوان کرد:‌ بیش از دو هزار سال پیش تاجران ایرانی فرش را از طریق جاده ابریشم به چین آوردند؛ در حالی که امروز، فرش زیبای ایرانی که اثری هنرمندانه و ظریف است تبدیل به دستمایه‌ای برای نمایش فرهنگ ملی این کشور در نمایشگاه اکسپو 2010 شانگهای شده است.

این فرش که با قدمت 200 ساله به نمایش گذاشته شده است قیمتی معادل هفت میلیون یوان دارد.

بر اساس این گزارش، ‌صابری ـ پیمانکار پاویون ایران ـ که تاکنون در سه دوره از نمایشگاه اکسپو شرکت نموده، گفت: هدف از آمدن به این دوره از نمایشگاه اکسپو، نمایش فرهنگ و هنر ایرانی است. بر همین اساس نیز فرش‌های ایرانی دستباف که قیمتی بیش از 10 هزار یوان دارند به نمایش گذاشته شده‌اند.

وی افزود: مهمترین علت قیمت بالای این فرش‌ها، دستباف بودنشان است. این فرش‌ها توسط بسیاری از کارگاه‌های خانگی به طور مستقل و بدون سیر روند صنعتی، بافته می‌شوند.

به گفته صابری، برای تکمیل بافت یک فرش دستباف در ابعاد دو در سه متر، هنرمند قالیباف ایرانی می‌بایست حداقل سه سال وقت صرف کند. بر همین اساس، چنانچه این فرش‌ها توسط کارگاه‌های خانگی معروف بافته شوند، قیمت آنها بسیار بالاتر خواهد رفت.

براساس این گزارش، فرش دستباف ایرانی با فرهنگ ایرانی عجین است. نقش فرش ایرانی برگرفته از زندگی روزمره ایرانی‌ها همچون بناها، شخصیت‌ها، حیوانات و گیاهان است. بافت این گونه فرش‌ها به دلیل رنگ‌های برگرفته از حشرات و گیاهان که برای دوام رنگ فرش است، وقت زیادی می‌برد.

همچنین در این گزارش آمده است که فرش عتیقه هفت میلیون یوانی نیز در صندوق نگهداری می‌شود. در طبقه دوم بازدید کنندگان بر حسب نیازشان می‌توانند به خرید فرش مورد نظرشان اقدام کنند.

با این وجود فرش‌هایی که توسط صابری به نمایش گذاشته شده، برای فروش نیست. یکی از آنها تابلو فرشی در ابعاد 22 در 17 است که از ابریشم خالص و کوچکترین فرش ایرانی در جهان است.

وی در این رابطه گفت:‌ نقشه این فرش با استفاده از ذره بین کشیده شده و 20 سال صرف بافت آن شده است. قیمت این فرش سه میلیون و 800 هزار یوان است که فقط یکی از گرانبهاترین گنجینه‌های داخل جعبه است.

یادآور می‌شود:‌جمهوری اسلامی ایران با سالنی زیبا که آمیزه‌ای از هنر اسلامی و ایرانی است در اکسپو شانگهای 2010 شانگهای توجه بسیاری از بازدید کنندگان چینی و غیر چینی را به خود جلب کرده و گوناگونی آثار عرضه شده در سه دوره ایران دیروز، امروز و فردا نیز بر جذابیت‌های این سالن افزوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد